صفحه شخصی ترامپ در فیسبوک، اینستاگرام و توییتر معلق شد

فیسبوک و اینستاگرام از تعلیق ۲۴ ساعته حساب کاربری «دونالد ترامپ» به واسطه تشویق به خشونت خبر دادند. همزمان توییتر هم پس از محدود کردن توییت‌های رییس جمهور صفحه شخصی او را برای ۱۲ ساعت معلق کرده و هشدار داد در صورت ادامه این روند صفحه را برای همیشه خواهد بست.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، دونالد ترامپ که از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری صحت آنرا زیر سوال برده، در شبکه‌های اجتماعی از حامیانش خواسته بود برای اعتراض به خیابان بیایند. تعدادی از این حامیان افراطی ترامپ در حالی که نمایندگان سرگرم برگزاری جلسه تایید نهایی آرای انتخاباتی «جو بایدن» بودند به ساختمان کنگره یورش برده و آنرا تسخیر کردند. این حمله باعث لغو جلسه نمایندگان و دخالت نیروهای امنیتی شد که در پی آن ۴ نفر کشته و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، فیسبوک و اینستاگرام که از روز گذشته صحت اغلب پست‌های ترامپ را با برچسب‌هایی زیر سوال برده‌ بودند، در نهایت تصمیم به تعلیق موقت حساب کاربری رییس جمهور گرفتند. فیسبوک در این باره گفته: «پس از تخطی پرزیدنت ترامپ از دو سیاست فیسبوک، صفحه وی را برای ۲۴ ساعت تعلیق کردیم که امکان انتشار پست در این مدت را از او سلب می‌کند.»

«آدام ماسری»، مدیر اینستاگرام نیز تاکید کرد که حساب ترامپ در این شبکه هم به مدت ۲۴ ساعت تعلیق می‌شود. فیسبوک پیش از این ویدیویی که ترامپ در آن از معترضان خواسته بود ساختمان کنگره را ترک کرده و آرام بمانند حذف کرده بود چرا که در آن هم ادعاهای قبلی درباره تقلب در انتخابات تکرار شده. در یکی دیگر از پست‌‌های حذف شده نیز ترامپ از حامیان خواسته بود «این روز را برای همیشه به خاطر بسپارند.»

پست‌های حذف شده ترامپ در توییتر

توییتر هم از شب گذشته نه تنها بسیاری از پست‌های ترامپ از جمله ویدیوی مذکور را برچسب زد بلکه مانع از لایک یا بازنشر آنها ‌شد. این شبکه اجتماعی نیز پس از حذف ۳ توییت رییس جمهور آمریکا حساب کاربری وی را به خاطر «تخطی گسترده» از سیاست‌ها برای ۱۲ ساعت تعلیق کرد:

«در نتیجه وضعیت خشونت‌بار و مستمری که در واشنگتن در جریان است، باید ۳ توییت realDonaldTrump@ که امروز منتشر شده به خاطر نقض مکرر و شدید سیاست یکپارچگی مدنی حذف شوند. حساب کاربری realDonaldTrump@ پس از حذف این توییت‌ها ۱۲ ساعت معلق می‌شود و در صورت عدم انجام اینکار بسته خواهد ماند.»

این شبکه اجتماعی تاکید کرد که در صورت ادامه روند قانون‌شکنی، صفحه دونالد ترامپ با بیش از ۸۸ میلیون دنبال کننده برای همیشه بسته خواهد شد.

برچسب‌ها : ،،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست