عملیات بتن‌ریزی برای یک سایت همراه اول حادثه‌آفرین شد

عملیات بتن‌ریزی برای استقرار سایت فنی همراه اول در یکی از استان‌ها با مقاومت مردمی و بروز حادثه مواجه شد.

به گزارش داتیکا به نقل از آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سید یاسر رایگانی، مدیرکل ارتباطات همراه اول با اعلام این مطلب در توئیتر خود نوشت: این عملیات به دلیل ذهنیت مردم محلی نسبت به نصب تجهیزات مخابراتی و تشعشات آنها پس از حضور ۶۰ مامور نیروی انتظانی و مجروح شدن یکی از آنها، مصدومیت یکی از کارکنان همراه اول و بازداشت پنج نفر به پایان رسید.

این درحالیست که جمع‌بندی اطلاعات موجود و تحقیقات علمی انجام شده نشان می‌دهند توان آنتن‌های BTS به اندازه‌ای نیست که خطراتی را برای انسان و دیگر موجودات زنده ایجاد کند. ضمن اینکه شرکت‌های تولید کننده آنتن‌های BTS همگی از استانداردهای جهانی پیروی می‌کنند و محصولات آنها مورد تایید سازمان‌های ذیربط از جمله کمیسیون بین‌المللی محافظت در برابر پرتوهای یونساز، انجمن مهندسین برق و الکترونیک و سازمان بهداشت جهانی هستند.

از سوی دیگر، تمامی اپراتورهای موبایل فعال در ایران باید پروانه ضروری اشتغال به کار پرتوکاران و بهره‌برداری از منابع پرتوزا را دریافت کنند و اندازه‌گیری تشعشعات آنتن‌های موبایل در ایران از سال ۱۳۸۰ تاکنون نشان داده که شدت پرتو رادیویی آنتن‌های BTS نه تنها از حد مجاز بیشتر نیست بلکه در بیشتر موارد در سطح یک صدم حد مجاز قرار دارد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست