ارتقای سرعت اینترنت رایتل در یک هزار سایت استان تهران

شرکت خدماتی ارتباطی رایتل از پروژه LTE۲۱۰۰ رونمایی کرد که با راه‌اندازی آن، سرعت اینترنت در یک هزار سایت در استان تهران از سرویس اینترنت ۴ به ۴.۵ ارتقا می‌یابد.

به گزارش داتیکا به نقل از روابط عمومی رایتل، شرکت خدماتی ارتباطی رایتل از جمله شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری و تامین اجتماعی (شستا) است.

براساس آخرین آمار منتشر شده از خلاصه گزارش مالی و دستاوردهای کلیدی نیمه نخست سال ۹۹ رایتل، این شرکت با جذب بیش از ۵۰۰ هزار مشترک جدید وضعیت فروش ریالی آن در پایان شهریور ماه، ۷۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ افزایش داشت.

در همین راستا و با هدف توسعه خدمات این شرکت، امروز به مناسبت ایام دهه فجر با حضور وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی پروژه LTE۲۱۰۰ شرکت خدمات ارتباطی رایتل رونمایی شد. با ارائه این خدمت فناوری، یک هزار سایت در استان تهران از اینترنت سرویس ۴ به LTE (سرویس چهار به ۴.۵) ارتقا می‌یابد.

مدیرعامل شرکت خدماتی رایتل درخصوص این پروژه، گفت: به کمک پروژه LTE۲۱۰۰ در واقع یک هزار سایت جدید به شکل رایتل و در لایه‌های LT۲۱۰۰ اضافه شد.

«یاسر رضاخواه» افزود: بزرگترین دستاورد پروژه این است که در شهر تهران که از لحاظ طراحی شبکه رادیویی موبایل، پیچیده‌ترین جغرافیا را دارد و به دلیل فشردگی جمعیتی، اپراتورهای تلفن همراه در ساعت اوج مصرف با مشکل سرعت اینترنت مواجه هستند، این مشکل را برطرف کرده است.

وی گفت: متوسط سرعت اینترنت در طول شبانه روز ۱۶ مگابیت بر ثانیه است و ما سه برابر این میزان به مشترکین خدمات ارائه می‌کنیم که این امر موجب رضایت دانش‌آموزان در ساعت اوج استفاده سرویس مدارس آنلاین است.

به گفته مدیرعامل شرکت خدماتی رایتل در شرایطی که افراد در شرایط قرنطینه فعالیت خود را در بستر رایتل با کیفیت مناسب انجام دهند و مصرف شبکه رایتل در شرایط بیماری کرونا سه برابر افزایش یافته است.

وی در خصوص مشکل اصلی راه‌اندازی پروژه LTE۲۱۰۰ گفت: مهمترین مشکل ما شرایط تحریمی و ممنوعیت نقل و انتقال ارز بود.

رضاخواه افزود: با شیوع کرونا و ممنوعیت تردد و انجام فعالیت‌های مختلف در شبکه‌های ارتباطی شاهد افزایش تقاضا بودیم و حجم ترافیک در شبکه افزایش یافت و ما ناچار بودیم در زمان محدود و با شرایط تحریم و بدون کمک از پیمانکار خارجی، سایت‌های جدید را راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین سایت‌های جدید را در نقاط پرتراکم جمعیتی که بیشترین رشد تراکم را نیز داشتند با نصب لایه ۲۱۰۰ شبکه را به نسل ۴.۵ در شرایط تحریمی ارتقا دادیم.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست