ارتقای ۵۳۸ سایت همراه اول کرمانشاه به فناوری ۳G و ۴G

مصیب قبادیان مدیر کل مخابرات استان کرمانشاه در خصوص سایت‌های همراه اول در این استان اهواز گفت: ۸۰۰ سایت در کرمانشاه وجود دارد که تاکنون ۵۳۸ سایت به فناوری ۳G و ۴G ارتقا پیدا کرده اند.

به گزارش داتیکا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، او به بهره مندی ۱۰۰ درصدی همه شهر‌های استان از نسل‌های مختلف اینترنت افزود: قبل از بیماری کرونا اوج مصرف و ترافیک در ساعت ۱۹ تا ۲۳ بود، اما هم اکنون به دلیل مجازی شدن بسیاری از فعالیت‌ها به ویژه آموزش‌های مدارس و دانشگاه‌ها ساعت ترافیک تا حدودی ۲۴ ساعته شده است.

قبادیان وجود ترافیک در شبکه اینترنتی را یکی از عوامل قطع اینترنت در نقاط مختلف عنوان کرد و بیان داشت: در ابتدای امسال ۴۰ هزار مشترک فعال در زمینه استفاده از شبکه‌های اینترنت داشتیم، این در حالی است که این آمار هم اکنون به ۵۸ هزار مشترک افزایش یافته است.

مدیر کل مخابرات کرمانشاه در خصوص دسترسی روستائیان به اینترنت اظهار کرد: ۸۹ سایت روستایی در حال ارتقا به نسل ۳ و ۴ هستند، همچنین در حوزه روستایی ۱۱ سایت جدید احداث خواهد شد که بیشتر آن‌ها در منطقه اورامانات قرار دارند، ضمن اینکه از ورودی استان تا مرز خسروی نیز زیر پوشش G4 قرار دارد.

کارکرد کمتر از ۲ هزار تومان تلفن ثابت در برخی مناطق کرمانشاه
او درخصوص مشکلات مخابرات استان کرمانشاه در زمینه‌های مخابراتی گفت: در اکثر شهرستان‌ها ۷۰ درصد تلفن‌های ثابت کارکردشان کمتر از ۲ هزار تومان است و به دلیل اینکه به مدت طولانی از خطوط تلفن ثابت استفاده نمی‌شود، از به سرقت رفتن کابل‌های مخابراتی مطلع نمی‌شویم، در صورتیکه برای سیم کشی هر خط تلفن هزینه و زمان زیادی صرف شده است.

قبادیان درخصوص مطالبات مخابرات از مردم و ادارات بیان کرد: مطالبات ۱۱میلیارد تومانی از مردم مربوط به سنوات گذشته است، ضمن اینکه مطالبات ادارات به ۲۷ میلیارد تومان می‌رسد.

این مقام مسئول وجود پارازیت در اختلال شبکه تلفن همراه را تکذیب کرد و ادامه داد: فرکانسی که برای تلفن همراه استفاده می‌کنیم از ۹۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ است وب اند پارازیت اصلا هم پوشانی با باند موبایل ندارد، البته تنها مشکلی که در شبکه داشتیم اختلال برخی از اپراتور‌ها روی سیستم‌ها بود که با همت و تلاش متخصصان مخابرات مرتفع شده است.

به گفته قبادیان ۷ طرح از جمله نصب و راه اندازی مینی کافو، توسعه پورت‌های پرسرعت دیتا ADSL در ۳۶ مرکز و نصب و راه اندازی کافوی نوری در ایام الله دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهند رسید.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست