اعلام آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی در ۱۰ هزار شعبه اخذ رای اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش داتیکا به نقل از خانه ملت، سید نظام‌الدین موسوی به الکترونیکی شدن انتخابات شوراها در ۱۰ هزار شعبه اخذ رای، اشاره کرد و گفت: در جلسه هئیت نظارت تصمیمات مختلفی اتخاذ شده که یکی از مهم‌ترین تصمیم ها، اعلام آمادگی وزارت کشور در جهت برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی در ۱۰ هزار حوزه رای‌گیری است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس افزود: مقرر شده که هئیت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها پیشنهاد وزارت کشور را با معاونت فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی در میان بگذارد تا از سوی کارشناسان مذکور، زیرساخت‌ها بررسی شوند که اگر مورد تایید قرار گرفت، ما نیز با برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در ۱۰ هزار حوزه رای‌گیری موافقت کنیم.

وی به آخرین وضعیت تشکیل مجامع استانی هئیت‌های نظارت بر انتخابات شوراها اشاره کرد و گفت: اکثر قریب به اتفاق مجامع استانی هئیت نظارت بر انتخابات شوراها تشکیل شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای افزود: براساس قانون انتخاب اعضای هئیت‌های عالی استانی نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده هئیت مرکزی است، اما این هئیت به مجمع نمایندگان هر استان پیشنهاد داده که سه نفر از نمایندگان را برای نظارت بر انتخابات شورا به هئیت مرکزی معرفی کنند.

موسوی اظهار کرد: پس از مشخص شدن اعضای هئیت نظارت استان‌ها، هئیت مرکزی نظارت برای آنها احکام را صادر می‌کند که این‌ها نیز اعضای هئیت‌های نظارت شهرستان‌ها را مشخص می‌کنند.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست