افزایش استفاده از هوش مصنوعی در سازمان‌های جاسوسی غربی

ستاد ارتباطات دولت انگلیس به عنوان مهم‌ترین سازمان جاسوسی و اطلاعاتی این کشور در حال استفاده روزافزون از هوش مصنوعی برای انجام مأموریت‌های محوله است.

به گزارش داتیکا به نقل از مهر، این سازمان اطلاعاتی معتقد است که هوش مصنوعی تحقق اهداف امنیت ملی را تسهیل می‌کند و مدیریت و سازمان دهی حجم زیاد داده‌ها را در سازمان‌ها ساده‌تر می‌کند.

با توجه به اینکه سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی و قضائی در کشورهای مختلف جهان باید حجم زیادی از اطلاعات را مورد رسیدگی قرار دهند، استفاده از ابزار هوش مصنوعی بررسی و دسته بندی و تحلیل اطلاعات مذکور و در نهایت تصمیم‌گیری مناسب بر مبنای آنها را آسان‌تر می‌کند.

به گفته جرمی فلمینگ مدیر ستاد ارتباطات دولت انگلیس، هوش مصنوعی در آینده روند فعالیت‌های سازمان‌های جاسوسی را در سراسر جهان متحول می‌کند و برای حفاظت از کشورها، ارتقای امنیت ملی، ارتقای امنیت سایبری و غیره مؤثر خواهد بود.

وی افزوده که ستاد ارتباطات دولت انگلیس با تعدادی از استارت اپ ها برای استفاده از ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی همکاری داشته است. همچنین همکاری‌های استراتژیکی در این زمینه با مؤسسه آلن تورینگ در انگلیس انجام شده که تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی را تسهیل کرده است.

ستاد ارتباطات دولت انگلیس همچنین به دنبال طراحی الگوریتم‌های متنوع هوش مصنوعی به منظور بهبود کیفیت اجرای مأموریت‌های مختلف محول شده است. هر یک از این الگوریتم‌ها برای مقابله با تهدیدی خاص یا مشکلات مربوط به دولت‌های متخاصم مختلف ابداع می‌شوند که انگلیس باید برای دفع خطرات آنها آمادگی داشته باشد.

تقریباً نیمی از کسب و کارها در انگلیس از وقوع حملات سایبری در ۱۲ ماه اخیر خبر داده‌اند و یک پنجم این حملات منجر به سرقت داده یا پول شده است. هوش مصنوعی با شناسایی سریع نرم افزارهای آلوده، آسیب پذیری‌های فضای مجازی و کمک در جهت به روز کردن برنامه‌ها و نرم افزارها مقابله با این خطرات را نیز ساده‌تر می‌کند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست