اخبار عمومی

افزایش ۱۸۸ درصدی سرمایه همراه اول به ۵۵ هزار میلیارد ریال

هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران پیشنهاد داده است سرمایه این شرکت از ۱۹۲۰۰ میلیارد ریال به ۵۵۲۹۳ میلیارد ریال افزایش یابد.

به گزارش داتیکا به نقل از آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این پیشنهاد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی و استفاده از فرصت قانونی ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی به تصویب هیات مدیره رسیده و برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده و پس از موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده اجرا خواهد شد.

افزایش سرمایه پیشنهاد شده معادل ۱۸۸ درصد سرمایه فعلی همراه اول است و یکی از اهداف اصلی این شرکت از انجام افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت‌های بدهی اسا و از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های طبفه زمین و ساختمان انجام می‌گیرد و به صورت مستقیم منجر به ورود وجه نقد به شرکت نخواهد شد ولی افزایش سرمایه از این محل باعث اصلاح و بهبود ساختار مالی می‌شود.

بر همین اساس هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران به منظور اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت‌های بدهی و وضعیت اعتباری و استفاده از فرصت قانونی پیش آمده و صرفه‌جویی مالیاتی، تصمیم به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های طبقه زمین و ساختمان گرفته است.

از آنجا که بهای تمام شده دارایی‌ها با درنظر گرفتن زمان حرید صورت گرفته و با وجود افزایش عمومی سطح قیمت‌ها در سال‌های اخیر، تفاوت چشمگیری با ارزش روز آنها دارد، همراه اول نسبت به تجدید ارزیابی زمین‌ها و سازختمان‌های خود اقدام کرده و در نظر دارد که از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های طبقه زمین و ساختمان افزایش سرمایه دهد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست