ال‌جی برای اپل نمایشگر تاشو می‌سازد

اپل احتمالا ظرف یک تا دو سال آینده اولین موبایل تاشوی خود را تولید خواهد کرد. حالا گزارش‌ها می‌گویند که شرکت «ال‌جی دیسپلی» به عنوان تامین‌کننده پنل‌های منعطف آیفون تاشو انتخاب شده. اپل می‌خواهد نمایشگر گوشی‌هایش نازک‌تر از نمایشگر سایر گوشی‌های تاشو باشد و ظاهرا از فناوری OLED ال‌جی در زمینه پنل‌های تاشو رضایت داشته است.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، آن‌طور که پیداست، ال‌جی در کنار سامسونگ به عنوان دومین تامین‌کننده پنل‌های آیفون تاشو با اپل همکاری می‌کند. شایعات می‌گویند تلفن هوشمند تاشوی اپل درست مثل گلکسی زد فلیپ از طراحی صدفی بهره می‌برد.

نسل اول آیفون تاشو به احتمال زیاد به پنل‌های LTPO OLED سامسونگ مجهز می‌شود. اما اپل امیدوار است که ال‌جی هم بتواند پنل‌های موردنیاز این شرکت را تامین کند تا کوپرتینویی‌ها بتوانند هزینه‌های خود را کاهش دهد. این کمپانی مدت‌هاست که روی موبایل تاشوی خود کار می‌کند و از چند وقت پیش تولید نمونه اولیه صفحات تاشوی خود را آغاز کرده است.

آیفون تاشو از فناوری LTPO استفاده خواهد کرد. این فناوری در هر دو مدل پنل‌های OLED و LCD قابل استفاده است. نشریه «Korea Times» به نقل از یکی از مدیران ارشد بازار می‌گوید: «با توجه به حرکت فعالانه اپل به سمت استفاده از فناوری «اکسید پلی کریستالی با دمای پایین» (LTPO) و سرمایه‌گذاری ال‌جی دیسپلی به منظور تضمین ظرفیت تولید بالا و پایدار پنل‌های OLED مبتنی بر LTPO در خط تولید E6 واقع در پاجو در کره جنوبی، احتمالش وجود دارد که ال‌جی نمایشگرهای تاشوی مدل جدید آیفون را تامین کند.»

موبایل تاشوی اپل که ظاهری شبیه به گلکسی زد فلیپ خواهد داشت، طبق شایعات قرار است ارزان‌تر از گوشی‌های رقبا باشد. منابع مختلف می‌گویند این تلفن هوشمند ظرف یک تا دو سال آینده به بازار می‌آید و از قلم هوشمند پشتیبانی می‌کند. تاکنون فقط شرکت‌هایی مانند سامسونگ، موتورولا و هواوی به بازار گوشی‌های تاشو ورود کرده‌اند.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست