اخبار عمومی

ال جی خطوط تولید خود را برای تأمین صفحه‌ نمایش آیفون ۱۳ گسترش می‌دهد

ال جی دیسپلی با گسترش خطوط تولید خود، قصد دارد صفحه‌نمایش‌ LTPO مورد نیاز آیفون ۱۳ اپل را تأمین کند.

به گزارش داتیکا به نقل از زومیت، به‌ دنبال انتشار شایعات بسیار مبنی‌ بر تولید آیفون‌ ۱۲۰ هرتز (ProMotion) در سال میلادی آینده، ال‌جی در حال افزایش تولید نمایشگر OLED مبتنی ‌بر تکنولوژی کم‌مصرف LTPO است تا بتواند سهم بیشتری از تولید نمایشگر آیفون ۱۳ را به دست آورد.

این شرکت قرار است با استفاده از فناوری LTPO (اکسید پلی‌کریستال دما‌پایین) پنل OLED بیشتری تولید کند. به ادعای وب‌سایت The Elec، ال‌جی در حال گسترش خطوط تولید موسوم به E6-1 و E6-2، در پاجوی کره جنوبی است؛ تا بتواند نمایشگر آیفون‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ اپل را تأمین کند و انتظار می‌رود با گسترش این خطوط تولید، خط تولید سوم به ‌نام E6-3 نیز به‌زودی تأسیس شود.

‌اکنون ال‌جی در حال نصب تجهیزاتی است که می‌توانند در ماه، ۵ هزار پنل OLED تولید کنند و طبق گزارش‌ها، هدف ال‌جی تولید ماهانه ۲۵ هزار پنل است. پیش‌بینی می‌شود این خطوط برای تولید پنل‌ آیفون ۱۳ در نظر گرفته شده‌اند؛ اما تصور می‌شود کارخانه‌ی سوم برای تولید صفحه‌نمایش آیفون ۱۴ به بهره‌برداری برسد.

پیش‌تر اپل از تکنولوژی LTPO در اپل واچ استفاده کرده است و به ‌گفته‌ی The Elec، قصد دارد سال آینده از LTPO به‌طور خاص فقط برای دو مدل رده‌بالاتر آیفون ۱۳ (مدل‌های پرو و پرو مکس) استفاده کند.

سامسونگ در حال‌ حاضر از تکنولوژی LTPO در گلکسی نوت ۲۰ اولترا استفاده می‌کند. این تکنولوژی باعث می‌شود با توجه به نیاز، نرخ نوسازی صفحه‌نمایش از ۱ تا ۱۲۰ هرتز تغییر کند و در نهایت منجر به کاهش مصرف انرژی ‌شود.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آیفون ۱۳ رونمایی شد

اپل آیفون ۱۳ را که طراحی مشابه مدلهای سال گذشته دارد و در آن به قابلیتهای ۵G…
آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست