انتقاد یک نماینده از بی‌توجهی به شکل‌گیری شبکه ملی اطلاعات

نماینده مردم بروجن در مجلس خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: چرا اقدامی در مورد مطالبه مقام معظم رهبری در مورد شبکه ملی اطلاعات صورت نگرفت؟

به گزارش داتیکا به نقل از ایسنا، امیرقلی جعفری بروجنی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: خط مشی تعیین شده توسط مقام معظم رهبری در آذر ماه ۱۳۹۷ می‌تواند به عنوان راهبرد اصلی دولت در حوزه بودجه‌ریزی باشد لذا توصیه می‌شود در هزینه‌های عمومی صرفه‌جویی شده و اصلاح نظام درآمدی دولت، افزایش سهم صندوق توسعه ملی کشور، کم کردن مابه‌التفاوت درآمدها و هزینه‌ها و کم کردن میزان وابستگی بودجه به نفت در بودجه لحاظ شود. همچنین این بودجه باید توجه ویژه‌ای به محرومین و مستضعفین داشته باشد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: چرا مطالبه مقام معظم رهبری در مورد شبکه ملی اطلاعات اقدامی صورت نگرفته است؟ همچنین در شرایط سخت کرونایی و مشکل آموزش دانش آموزان نقاط کور کشور علی‌الخصوص در استان چهارمحال و بختیاری اقدام خاصی صورت نگرفته لذا باید این مشکلات رفع شده و ۶ سایت ‪ ۴G‬ در این استان لحاظ شود.

وی در پایان خطاب به وزیر علوم و تحقیقات گفت: مراکز دانشگاهی در مناطق محروم افتخاری برای نظام اسلامی در جهت برقراری عدالت آموزشی بود. آمایش وزارت علوم نباید باعث جمع کردن مراکز دانشگاهی از مناطق محروم شود.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست