اخبار

انحصار شکنی آموزش و پرورش در پلتفرم های آموزش مجازی/ دانا پلاس به کمک نظام آموزشی می آید

داتیکا-  در حالیکه از ابتدای کرونا و تعطیلی مدارس، اپلیکیشن شاد به عنوان تنها بستر مجازی ارائه شده توسط آموزش و پرورش، نارضایتی ها فراوانی را بدنبال داشت، حالا زمزمه های استفاده از پلتفرم‌های پیشرفته تر و مکمل نظیر سامانه دانا پلاس برای ارائه آموزش های غیرحضوری به گوش می خورد. موضوعی که هر چند میبایست بسیار زودتر اتفاق می افتاد، می‌تواند با ایحاد فضای رقابتی میان پلتفرم‌های آموزشی، دانش آموزان و معلمان را از کلافگی و اتلاف وقت رها کند.

۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۹ بود که سامانۀ دانا پلاس ایرانسل، به عنوان یکی از پلتفرم‌های اصلی شبکۀ دانا، زیرساخت اختصاصی ایجاد مدارس هوشمند، توسط رئیس‌جمهوری افتتاح شد تا با ورود به عرصه آموزش مجازی بتواند نقصان های اپلیکیشن فعلی را برطرف و ظرفیت های جدیدی ایجاد نماید.

حالا پس از گذشت مدتی که اپلیکیشن شاد یه طور انحصاری در این عرصه خدمات رسانی می کرد، ظاهرا مسئولان آموزش و پرورش به این نتیجه رسیده اند که با ایجاد فضای رقابتی می توان قطار کم توان آموزش مجازی را به ریل بازگرداند.

طی جلسه‌ای آنلاین به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، با حضور مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و با حضور دکتر محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، دکتر امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، مهندس محمود حبیبی مدیرکل دفتر فناوری‌اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش و مهندس باقر صمدی معاون دیجیتال ایرانسل، ظرفیت‌های موجود سامانۀ دانا پلاس ایرانسل برای استفاده در آموزش آنلاین مدارس بررسی شد.

در این جلسه، با توضیحاتی تخصصی‌ای که دربارۀ سامانۀ دانا پلاس از سوی ایرانسل ارائه شد، وزرای ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و آموزش و پرورش، با اشاره به رضایت نسبی کاربران از این سامانه و امکانات ویژۀ آموزش آنلاین موجود در دانا پلاس و تفاوت آن با سامانه‌هایی که اصالتاً پیام‌رسان هستند، بر استفاده از ظرفیت دانا پلاس در آموزش آنلاین مدارس، تأکید کردند.

همچنین توافق شد تا با حضور تیم‌های کارشناسی، جلسات دیگری برای پیگیری این موضوع، به منظور چندجانبه‌گرایی و توسعۀ زیرساخت‌های متنوع آموزش آنلاین در مدارس، تشکیل شود.

 

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار

آخرین اخبار

فهرست