اینجا اینترنت خط نمی دهد/ دنیای شاد «مشایخ» زیر یک درخت بلوط

دهستان مشایخ یکی از دهستان های استان هارمحال و بختیاری است که از داشتن اینترنت محروم است و دانش آموزان این روستا به خاطر عقب نماندن از کلاس های درس مجبورند هر روز عصر به زیر یک درخت جمع شوند.

به گزارش داتیکا به نقل از خبرگزاری علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری؛ با توجه به بازگشایی مدارس و پیگیری دروس دانش آموزان از طریق شبکه شاد، دانش‌آموزان برخی از روستاهای چهارمحال و بختیاری از وضعیت نامناسب آنتن‌دهی اینترنت تلفن همراه گلایه دارند.

آنتن‌دهی ضعیف اینترنت تلفن همراه باعث شده دانش‌آموزان نتوانند از برنامه‌های پیام‌رسان شاد استفاده کرده و پیگیر دروس باشند.

دانش آموزان دهستان مشایخ نیز از داشتن اینترنت محروم هستند وتنها زیر یک درخت در این دهستان اینترنت خط می دهد.

روستاهای پایین دست این دهستان نیز هر روز با طی کردن کیلومترها مسافت خود را به زیر این درخت می رسانند تا از دنیای شاد عقب نمایند.

ما از داشتن اینترنت محرومیم

کریمی یکی از دانش آموزان این دهستان در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: ما اینترنت نداریم و مجبوریم برای اینکه از کلاس درس خود عقب نمانیم هر روز عصر زیر این درخت بلوط جمع شویم.

او ادامه می دهد: تنها نقطه اتصال اینترنت زیر این درخت است و من هر روز از دره بید تا اینجا کیلومترها مسافت را طی می کنم که از درس خود عقب نمانم.

کریمی ادامه می دهد: ما کلا ۱۲ دانش آموز هستیم و خواسته ما از مسئولین این است که مشکل اینترنت ما را حل کنند که از کلاس های درس که به صورت مجازی برگزار می شود عقب نمانیم.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری؛ مخابرات و آموزش و پرورش دو دستگاهی هستند که برای رفع مشکل اینترنت در روستاها باید اقدامات لازم را انجام دهند که دانش آموزان و دانشجویانی که از طریق فضای مجازی درس خود را ادامه می دهند از بقیه عقب نمانند و امید است هرچه سریعتر شاهد حل این مسئله باشیم.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار،فناوری ارتباطات،نقد و نظر

آخرین اخبار

فهرست