وزیر ارتباطات از چهارمین سایت نسل پنجم اینترنت ایرانسل رونمایی کرد/ دسترسی تهرانی ها به ۵G امکان‌پذیر شد

داتیکا- امروز سه شنبه ۲۸ بهمن ۹۹ محمد جواد آذری جهرمی با حضور در ششمین نمایشگاه اینترنت اشیا ایران از چهارمین سایت ارائه خدمات اینترنت نسل پنجم در پارک آب و آتش شهر تهران به صورت مجازی رونمایی کرد.

آذری جهرمی گفت: اینترنت اشیا عامل توسعه اقتصاد دیجیتال است و کاربرد‌های گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد.

وی افزود: اگرچه سایت‌هایی قبلی اینترنت نسل پنجم هم قابلیت ارائه خدمات داشتند ولی به دلیل محدودیت برد شبکه امکان استفاده عمومی فراهم نبود. خوشبختانه با همکاری ایرانسل امروز مردم تهران به اینترنت ۵G دسترسی دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: اینترنت ۵G فناوری نسل آینده است و روند توسعه آن با سرعت در کشور پیگیری می‌شود. باید این فناوری به صورت یکپارچه در کشور خدمات خود را ارائه کند تا همه شرکت‌ها و عموم مردم امکان استفاده از آن را داشته باشند.

در جریان این مراسم وزیر ارتباطات در کنار مهندس عباسی مدیر عامل شرکت ایرانسل از ارتباط تصویر بر بستر شبکه ۵G با نمایندگان ایرانسل در پارک آب و آتش برقرار کرد.

همچنین در این مراسم از مرکز ارتباط صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی ایرانسل با نام آواتار رونمایی و ارتباط صوتی با هوش مصنوعی ایرانسل برقرار کرد.

همچنین تست سرعت اینترنت نسل پنجم ایرانسل که در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد عدد ۳.۱۵۳ گیگابیت بر ثانیه را نشان داد

برچسب‌ها : ،،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار،اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست