بهانه تراشی برای فرار از پاسخگویی/ وقتی مخابرات به نظارت رگولاتوری تن نمی دهد!

درحالیکه سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات از وضعیت مرکز تماس مخابرات -۲۰۲۰- به علت تاخیر در پاسخگویی بشدت انتقاد کرده، شرکت مخابرات در اطلاعیه ای عجیب ضمن بهانه تراشی این گزارش را غلط و اشتباه خوانده است.

به گزارش داتیکا، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات (رگولاتوری) در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها از نحوه پاسخگویی مرکز تماس مخابرات -۲۰۲۰- انتقاد کرده و گفته اگر این مشکلات حل نشود، مطابق مفاد پروانه، برخورد با آن‌ها را با جریمه ۲ میلیارد تومانی آغاز خواهیم کرد.

قره‌داغی همچنین با بیان اینکه متاسفانه شرکت مخابرات ایران آخرین رتبه را در پاسخگویی به کاربران دارد اظهار کرده چهارشنبه گذشته سرزده از یکی از مراکز اصلی پاسخگویی بازدید کردم و متاسفانه بالغ بر ۶۰ درصد کسانی که با مراکز تماس شرکت مخابرات ایران تماس می‌گیرند موفق به صحبت با اپراتورها نمی‌شوند.

وی آمار اعلام شده مخابرات مبنی بر اینکه ۸۰ درصد تماس‌ها در ۶۰ ثانیه ابتدایی به اپراتور متصل می شوند، را خلاف واقعیت دانسته و در یک موضع گیری رسمی در صورت ادامه این وضعیت جریمه ۲ میلیارد تومانی را برای مخابرات قطعی قلمداد کرده است.

این درحالیست که روز گذشته مخابرات در اطلاعیه ای با نادیده گرفتن نقش اساسی رگولاتوری در سیاستگذاری و جایگاه قانونی اش در نظارت بر نهادهای فعال در حوزه ICT با غلط خواندن این گزارش گفته است زمان انتظار پاسخگویی در ۸ استان از جمله تهران ، بالای یک دقیقه، در سه استان بین ۵۰ تا ۶۰ ثانیه و در ۱۹ استان ، زیر ۵۰ ثانیه است.

شرکت مخابرات در این اطلاعایه به جای عذرخواهی از کاربرانی که دقایق طولانی را برای رفع اشکال و گفتگو با اپراتورها معطل پشت خط می مانند، افزایش تماس ها در دوران کرونا، کمبود پهنای باند و تماس های اشتباه مردمی را علت از دست رفتن تماس های مردمی دانسته است.

گذشته از این موضوع که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، مهم‌ترین نهاد در حوزه ICT، همان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که وظیفه مهم سیاستگذاری، نظارت، ایجاد فضای رقابتی و از همه مهم تر حمایت از حقوق مادی و معنوی کابران و مصرف کنندگان را دارد، به نظر می رسد اصلاح و ارتقا سامانه های پاسخگویی و بهره گیری از کارشناسان متخصص در این حوزه و در یک کلام مشتری مداری کار پیچیده ای نیست که مخابرات به جای انجام آن به دنبال بهانه های واهی و آسمان ریسمان های کردن های پیش پا افتاده باشد.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار،فناوری ارتباطات،نقد و نظر

آخرین اخبار

فهرست