تحقیقات پلیسی در سنگاپور با استفاده از اطلاعات آماری کرونا

دولت سنگاپور تأیید کرده که پلیس این کشور برای انجام تحقیقات جنایی از داده‌های به دست آمده از ردگیری روزمره موقعیت مکانی مردم با هدف مقابله با ویروس کرونا استفاده می‌کند.

به گزارش داتیکا به نقل از خبرگزاری مهر، تا به امروز بیش از ۴.۲ میلیون نفر از اتباع سنگاپور یعنی ۷۸ درصد از جمعیت این کشور از اپلیکیشن تریس توگدرکانتکت و توکن های قابل نصب بر روی البسه به منظور کمک به کنترل بیماری کرونا و بررسی رفت و آمدهای روزانه خود استفاده کرده‌اند.

سنگاپور از نظر میزان استفاده از این نوع اپلیکیشن‌های کنترل جمعیت برای شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا، یکی از کشورهای پیشتاز جهان محسوب می‌شود و حالا اطلاعات به دست آمده بدین شیوه برای کنترل دقیق‌تر مردم با هدف رفع نیازهای پلیسی و اطلاعاتی به کار گرفته شده است.

پیش از این برخی سازمان‌های مدنی در سنگاپور نسبت به سوءاستفاده از این حجم از داده‌ها برای نقض امنیت و حریم شخصی مردم توسط دولت هشدار داده و تاکید کرده بودند که سرقت این میزان اطلاعات توسط هکرها می‌تواند مشکلات جدی برای اتباع سنگاپور ایجاد کند.

آمار استفاده از اپلیکیشن تریس توگدر از شهریور ماه به این سو به علت فشار و پیگیری دولت سنگاپور دو برابر شده است. تا شهریور ماه تنها حدود ۴۰ درصد مردم نرم افزار یادشده را بر روی گوشی‌های خود نصب کرده بودند. اما دولت سنگاپور در آن زمان اعلام کرد افرادی که از این اپلیکیشن یا توکن های کنترل موقعیت جغرافیایی استفاده نکنند از ابتدای سال ۲۰۲۱ حق حضور در اماکن عمومی را نخواهند داشت.

دولت سنگاپور برای کاهش نگرانی عمومی در مورد این اپلیکیشن مدعی شده داده‌های کاربران به صورت رمزگذاری شده تنها برای ۲۵ روز در آن نگهداری می‌شود و سپس به صورت خودکار پاک می‌شود. همچنین تنها داده‌های افراد مبتلا به کرونا از طریق انتقال فیزیکی و نه با استفاده از اینترنت در اختیار وزارت بهداشت این کشور قرار می‌گیرد. اما افشای استفاده پلیس از این اطلاعات نشان می‌دهد ادعاهای قبلی دولت سنگاپور در مورد احترام به حریم شخصی کاربران اپلیکیشن یادشده چندان واقعیت نداشته است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست