ترامپ: شرکت‌های فناوری اشتباه بزرگی را مرتکب شدند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از آنکه توئیتر و فیس‌بوک حساب‌های کاربری او را به دلیل ترغیب هوادارانش برای حمله به ساختمان کنگره مسدود کردند، شرکت‌های بزرگ فناوری را مقصر تقسیم و دوقطبی کردن این کشور دانست.

به گزارش داتیکا به نقل از گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، او پیش از سفرش به تگزاس در جمع خبرنگاران گفته است: فکر می‌کنم شرکت‌های بزرگ فناوری اقدام وحشتناکی را در برابر کشور در پیش گرفته‌اند و معتقدم این مساله اشتباهی فاجعه از سوی آنها است و درحال تفرقه‌پراکنی هستند.

او افزوده است که شرکت‌های فناوری یک اشتباه وحشتناک مرتکب شده‌اند و در برابر اقداماتی که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مرتکب شده‌اند، افدام متقابلی هم وجود دارد. البته او منظور خود را از اقدام متقابل صراحتا بیان نکرده است.

هفته گذشته، توئیتر، فیس‌بوک، گوگل، اپل و آمازون سخت‌ترین واکنش‎های خود را در برابر ترامپ و مسدودسازی دسترسی او به حساب‌های کاربریش نشان دادند.

آنها پس از حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره در روز ششم ژانویه که منجر به کشته شدن پنج نفر شد، به منظور جلوگیری از ادامه خشونت‌ها از طریق پست‌های رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه نسبت به مسدودسازی دسترسی‌های او اقدام کردند.

اپل، گوگل و آمازون همچنین Parler که یک اپلیکیشن هوادار ترامپ محسوب می‌شود را تعلیق کردند چراکه کاربران آن رفتارهای خشونت‌آمیز بیشتری به خرج دادند.

پیش از این، ترامپ بارها با شرکت‌های بزرگ فناوری درگیر شده بود و علیه قانونی که تحت عنوان بخش ۲۳۰ از شرکت‌ها در برابر مسوولیت محتواهای منتشر شده توسط کاربران حفاظت می‌کند، برخورد کرده بود. او پیش از این بارها خواستار لغو این قانون شده بود اما نتوانسته بود حمایت کافی کنگره را به دست بیاورد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست