تست سیتنا از سرعت اینترنت ۵G ایرانسل؛ سرعت دانلود ۳٫۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه ثبت شد

در پی اعلام مدیرعامل ایرانسل مبنی بر ثبت رکورد سرعت اینترنت ۵G در بازه‌ی ۳ تا ۳٫۵ گیگابیت بر ثانیه در ایران توسط این اپراتور در بهمن ماه سال جاری، خبرنگار سیتنا با حضور میدانی و بررسی سرعت نسل پنجم ایرانسل در ساختمان مرکزی این اپراتور، سرعت دانلود ۳٫۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه و آپلود ۹۷٫۹ مگابیت بر ثانیه در شبکه‌ی ۵G ایرانسل را ثبت کرد.

به گزارش داتیکا به نقل از سیتنا، دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل اخیرا اعلام کرده بود که بر اساس تست سرعت شبکه‌ی نسل پنجم ایرانسل در بهمن ماه سال جاری، دست‌یابی به سرعت دانلود ۳ تا ۳٫۵ گیگا بیت بر ثانیه محقق شده است. ‏

در همین راستا، خبرنگار سیتنا با حضور میدانی و بررسی سرعت نسل پنجم ایرانسل در ساختمان مرکزی این اپراتور،  سرعت دانلود ۳٫۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه و آپلود ۹۷٫۹ مگابیت بر ثانیه در شبکه‌ی ۵G ایرانسل را ثبت کرد.

خبرنگار سیتنا با حضور میدانی در ساختمان مرکزی ایرانسل، سرعت دانلود ۳٫۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه در شبکه‌ی ۵G این اپراتور را ثبت کرد.

ایرانسل، اولین بار ۲۸ تیرماه ۱۳۹۶ در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات از ۵G به صورت پایلوت رونمایی کرد و پس از آن، در اول مردادماه سال جاری، برای اولین بار در ایران، فناوری ۵G با راه‌اندازی نخستین سایت نسل پنج ایرانسل در پژوهشگاه ICT، توسط رئیس جمهور افتتاح و عرضه شد.

هفتم مردادماه سال جاری، دومین سایت ۵G ایران، در ساختمان مرکزی ایرانسل رونمایی و تست سرعت نسل پنجم تلفن همراه ایرانسل توسط خبرنگار سیتنا انجام شد که در این مراسم، سرعت دانلود ۱٫۵ گیگابیت در ثانیه و سرعت آپلود بالای ۱۰۰ مگابیت در ثانیه و ضریب تاخیر حدود ۶ میلی ثانیه تایید شد. (لینک)

۲۱ آبان ماه سال جاری نیز ایرانسل سومین سایت ۵G خود و اولین سایت فضای بیرونی را در دانشگاه تربیت مدرس تهران راه‌اندازی کرد، لذا ایرانسل از مردادماه تا کنون و طی این هفت ماه تنها اپراتوری بوده است که شبکه‌ی نسل پنجم را در ایران ارائه کرده است.

ایرانسل از مردادماه تا کنون و طی این هفت ماه تنها اپراتوری بوده است که شبکه‌ی نسل پنجم را در ایران ارائه کرده است.

مدیرعامل ایرانسل وعده داد که این اپراتور توسعه‌ی فناوری ۵G را به‌عنوان سنگ بنای اقتصاد دیجیتال در دستور کار قرار داده و طی چند روز آینده در پارک آب و آتش تهران، چهارمین سایت نسل پنج تلفن‌همراه ایران را راه‌اندازی می‌کند؛ به این ترتیب، علاوه بر کاربرانی که دارای گوشی‌های با قابلیت پشتیبانی از ۵G هستند، حتی کاربرانی که گوشی تلفن‌همراهشان قابلیت اتصال به نسل پنجم را نداشته باشد هم می‌توانند به صورت Hotspot و با استفاده از پوشش مودم وای فای ۵G ایرانسل، تفاوت در سرعت را تجربه کنند.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست