تفاهم‌نامۀ ایرانسل و صقا برای ایجاد زیرساخت خودروهای متصل

ایرانسل و شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران (صقا)، در زمینۀ ایجاد زیرساخت و پلتفرم و خدمات مرتبط با خودروی متصل (Connected Car) تفاهم‌نامۀ همکاری امضا کردند.

به گزارش داتیکا به نقل از روابط‌عمومی ایرانسل، این تفاهم‌نامه در ادامۀ اقدامات اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در راستای حمایت از شکل‌گیری و توسعۀ زیست‌بوم اینترنت اشیا و خدمات مربوطه منعقد شده است.

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که ظهر چهارشنبه ۶ اسفند ماه ۱۳۹۹ در حاشیۀ نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری‌اطلاعات و راه‌حل‌های نوآورانه (تلکام ۹۹)، در غرفۀ ایرانسل در این نمایشگاه برگزار شد، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل و مهندس محمدحسین سلیمانیان مدیرعامل شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران، تفاهم‌نامه را امضا و تبادل کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، ایرانسل و صقا در زمینۀ ایجاد زیرساخت‌های مبتنی بر فناوری مورد نیاز و پلتفرم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خودروهای متصل، بر اساس ویژگی‌های اعلام شده از سوی شرکت‌های خودروساز و توسعۀ بازار و زیست‌بوم نوآوری در زمینۀ خدمات مبتنی بر فناوری‌های مربوطه، همکاری می‌کنند.

خودروی متصل، خودرویی است که با اتصال به یک شبکه ارتباطی، می‌تواند با به اشتراک‌گذاری دسترسی با دستگاه‌های دیگر در داخل و خارج از خودرو ارتباط برقرار کند و به این ترتیب، امکان بررسی ترافیک مسیر، ارتباط با زیرساخت‌های شهری، نظارت بر مصرف سوخت و بسیاری ویژگی‌های دیگر، میسر می‌شود.

ایرانسل از سال ۱۳۹۴ با نمایش نمونه‌هایی از خودروی متصل در غرفۀ خود در نمایشگاه بین‌المللی تلکام، آمادگی خود برای ارائۀ خدمات زیرساختی را به شرکت‌های مربوطه، از جمله خودروسازان اعلام کرده است.

نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری‌اطلاعات و راه‌حل‌های نوآورانه (تلکام ۹۹)، از ۵ تا ۸ اسفند ماه ۱۳۹۹، با حضور ایرانسل، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در حال برگزاری است.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست