تقاضای بالا گوشی های ۵G در سال ۲۰۲۰

۱.۲۴ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند در کل سال ۲۰۲۰ به فروش رسید که ۸.۸ درصد کمتر از ۲۰۱۹ بود ولی تقاضا برای گوشی‌های ۵G به خاطر گسترش شبکه‌های آن در سراسر جهان بالا رفت.

به گزارش داتیکا به نقل از تسنیم، تحقیقات موسسه دیجی تایمز ریسرچ نشان می‌دهد صادرات جهانی گوشی‌های هوشمند در ۲۰۲۰ حدود ۹ درصد به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد جهان کاهش یافته است.

شدیدترین کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول ۲۰۲۰ دیده شد یعنی زمانی که صادرات جهانی گوشی‌های هوشمند حدود ۲۰ درصد به صورت سالانه کاهش یافت. بازار این محصولات در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ هم شاهد یک سقوط دورقمی بود. این رکود در فصل تابستان تک رقمی شد و روند رشد خود را در آخرین فصل ۲۰۲۰ آغاز کرد.

شرکت‌ها ۱٫۲۴ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند در کل سال ۲۰۲۰ به فروش رساندند که ۸٫۸ درصد کمتر از ۲۰۱۹ است. علیرغم رکود کلی بازار، گوشی‌های ۵G تقاضای بالایی در ۲۰۲۰ داشتند چون شبکه‌های فوق سریع آنها به سرعت در سراسر جهان گسترش می‌یابند. فروش این گوشی‌ها بیش از ده برابر شد و به ۲۸۰ تا ۳۰۰ میلیون دستگاه رسید.

به نظر می‌رسد تنها شرکت‌هایی که توانستند در برابر روند نزولی بازار مقاومت کنند اپل و شیائومی بودند. این دو شرکت که برای به دست آوردن مقام سومین سازنده گوشی همراه در دنیا رقابت می‌کنند، عرضه محصولات خود را بیش از ۱۰ درصد در ۲۰۲۰ به صورت سالانه افزایش دادند. این در شرایطی بود که شرکت‌های سامسونگ و هواوی، دو شرکت برتر جهان، شاهد یک کاهش تولید دو رقمی بودند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست