تلاش فیس‌بوک برای جاسوسی از سوابق وبگردی کاربران

فیس‌بوک با ارسال پیام برای کاربران اپلیکیشن آیفون خود از آنها خواسته اجازه دهند، این شبکه اجتماعی به سوابق وبگردی آنها دسترسی داشته باشد.

به گزارش داتیکا به نقل از مهر، برخی کاربران سیستم عامل آی او اس می‌گویند امروز پیام‌هایی را از طریق اپلیکیشن فیس‌بوک دریافت کرده‌اند که بر روی آیفون و آی پد نمایش داده شده است.

در این پیام‌ها افراد ترغیب شده‌اند تا کنترل نحوه استفاده خود از وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف را به فیس‌بوک واگذار کنند تا این شبکه اجتماعی از شیوه وبگردی و عادات کاربری افراد مطلع شود.

اپل قصد دارد برخی تغییرات را در سیاست‌های حریم شخصی خود ایجاد کند و به نظر می‌رسد فیس‌بوک تلاش دارد قبل از اعمال تغییرات یادشده تا پایان سال ۲۰۲۱ بتواند اطلاعات خصوصی بیشتری را از کاربران آیفون و آی پد جمع‌آوری کند.

ابتدا قرار بود اپل سیاست‌های حریم شخصی خود را همزمان با عرضه سیستم عامل آی او اس ۱۴ به روز کند. اما این شرکت سرانجام این کار را تا سال ۲۰۲۱ به تأخیر انداخت تا برنامه نویسان و توسعه دهندگان وقت بیشتری برای هماهنگ سازی نرم افزارهایشان با این تغییرات داشته باشند.

یکی از این تغییرات مهم ضرورت کسب اجازه از کاربران آیفون و آی پد برای دسترسی به برخی عادت‌های کاربری آنهاست و فیس‌بوک که دوست ندارد با چنین محدودیت‌هایی مواجه شود، قصد دارد پیشاپیش مجوز بهره برداری از این اطلاعات را به دست آورد.

به نظر می‌رسد فیس‌بوک به دنبال آن است که با دسترسی به اطلاعات وبگردی کاربران تبلیغات مطابق با سلیقه و ذائقه این افراد را نمایش دهد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست