تولید اولین ماهی رباتیک با قابلیت تنظیم هوشمند سرعت حرکت

محققان آلمانی برای اولین بار موفق به تولید یک ماهی رباتیک شده اند که می تواند سرعت حرکت خود را بر مبنای فشار آب و جریان های آبی تنظیم کند.

به گزارش داتیکا به نقل از خبرگزاری فارس، ماهی ها دارای حواسی هستند که به آنها امکان می دهد جریان های آبی و نیز فشار آب را به صورت لحظه به لحظه حس و درک کنند. این آبزیان بر همین اساس سرعت حرکت خود را تنظیم می کنند. دانشمندان با بررسی دقیق این سیستم مشابه آن را برای ماهی های رباتیک طراحی کرده اند تا آنها با تنظیم متناسب سرعت حرکت خود در آب کمترین میزان انرژی را مصرف کنند.

ساخت این ربات با همکاری محققان کره ای و آمریکایی صورت گرفته و ربات ماهی تولید شده از انعطاف زیادی برای حرکت در محیط های سربسته آبی نیز برخوردار است. حرکت موج دار این ماهی در آب با استفاده از محفظه های سیلیکونی به هم پیوسته انجام می شود که در امتداد دو طرف بدن آن واقع است.

هوا از یک طرف به طور متناوب به داخل محفظه ها پمپاژ شده و از طرف دیگر خارج می شود و این باعث می شود که طرف باد شده منبسط شده و به سمت بیرون دارای انحنا شود، در حالی که طرف تخلیه شده به سمت داخل خم می شود. برای تکمیل این سیستم ناوبری از دو ریزکانال سیلیکونی حاوی فلزات مایع نیز استفاده شده است.

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست