ثبت یک میلیون و ۲۱۲ هزار دامنه فارسی در کشور

پژوهشگاه دانش‌های بنیادی اعلام کرد که در حال حاضر حدود ۱ میلیون و ۲۱۲ هزار دامنه فارسی در این مرکز ثبت شده است.

به گزارش داتیکا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در حال حاضر حدود ۱ میلیون و ۲۱۲ هزار دامنه فارسی در این مرکز ثبت شده است که دامنه ir با بیش از یک میلیون و ۲۰۴ هزار دامنه بالاترین میزان آمار منتشرشده از این پژوهشگاه را به خود اختصاص داده است. دامنه‌ها نام‌هایی هستند که باعث دسترسی به وب سایت‌ها خواهند شد و از دو بخش پیشوند و پسوند تشکیل شده‌اند؛ پیشوند‌ها نام وب سایت را شامل می‌شوند و نام برند سایت را در خود جای داده‌اند؛ اما پسوند‌ها مواردی هستند که در انتهای آدرس و پس از نقطه با آدرس سایت اضافه می‌شوند.

سامانه‌ ثبت دامنه کشوری سامانه‌ای است که کاربران برای بازگشایی وب سایت خود باید به آن مراجعه کرده و دامنه مورد نظر خود را در آن ثبت کنند؛ بر اساس آخرین آمار موجود در مرکز ثبت دامنه کشوری ایران، از ابتدای ثبت دامنه‌های فارسی در کشور تا به حال یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۴۸۶ دامنه ثبت شده است و از بین پسوندهای ثبت‌شده‌ی فارسی، پسوند ir با یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۱۳۳ دامنه‌ فعال در صدر قرار دارد که نشان می‌دهد بیش‌ترین سهم متعلق به همین پسوند است.

پس از دامنه ir، دامنه co.ir با ۳۹۶۷ مورد، دامنه ایران با ۱۷۳۸ مورد و دامنه ac.ir با ۱۳۰۴ دامنه، در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. همچنین دامنه‌های دیگری وجود دارند که کمتر از ۱۰۰۰ مورد به نام آن‌ها ثبت شده است و شامل دامنه‌های id.ir با ۵۷۰ مورد، دامنه org.ir با ۲۸۱ مورد، دامنه sch.ir با ۲۵۲ مورد و دامنه gov.ir با ۲۱۲ مورد، می‌شود. کمترین دامنه ثبت‌شده نیز متعلق به دامنه net.ir با ۲۹ دامنه فعال است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست