حال و هوای متفاوت اپراتورها در روزهای بحران کرونا

داتیکا: در خانه ها بمانید، ما کرونا را شکست می دهیم، بهداشت فردی را رعایت کنید، دست ها را به مدت ۳۰ ثانیه با آب و صابون بشویید و …این روزها همه جا صحبت از ویروسی است به نام کرونا که با سرعت در جهان پخش می شود و حالا شیوع آن در ایران نیز چند کلان شهر بزرگ از جمله تهران را درگیر کرده است.

به گزارش داتیکا، همه گیر شدن خانه نشینی درپایتخت و استان هایی مانند قم، گیلان و اصفهان و گلستان اما باعث شده کاربران اینترنت همراه، بیشتر وقت خود را در فضای مجازی بگذرانند و همین امر خدمات رسانی اینترنت را با مشکلاتی جدی مواجه کرده است. در واقع با ورود ویروس کرونا به کشور، مدارس و دانشگاه‌ها به حالت تعطیل درآمدند، برای برخی کارمندان پروسه دورکاری تعریف شد و همین مسئله استفاده از اینترنت را چندین برابر کرد. حالا اما گزارش ها از سرعت کم و قطعی های مقطعی اینترنت اپراتورها روز به روز زیادتر می شود.

همین مساله وزارت ارتباطات را به واکنش جدی وا داشته است تا آنجا که «حسین فلاح جوشقانی» رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت و گویی از افزایش ۴۰درصدی استفاده کاربران از اینترنت خبر داده است.

وی گفته است: به واسطه شیوع بیماری کرونا، مردم در خانه مانده‌اند و به همین دلیل استفاده از اینترنت افزایش پیدا کرده است. همین مساله باعث شده تا پهنای باند اپراتورها اشباع شود و کیفیت ارایه خدمات آن‌ها کاهش پیدا کند. پس از اعلام شکایت‌هایی که در این خصوص از سوی کاربران انجام شده است، به اپراتورهای همراه خصوصا همراه اول، شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای ثابت دستور دادیم این موضوع را بررسی و مشکل کمبود ظرفیت را حداکثر تا فردا شب رفع کنند.ایرانسل اما در این میان وضعیت بهتری دارد و کاربران از این اپراتور راضی تر هستند.

همچنین به تازگی اعلام شده که ایرانسلی‌ها علاوه بر اینترنت با هزینه یک سوم، از طریق لنز هم می‌توانند برای تحصیل و تدریس آنلاین استفاده کنند.

روابط عمومی ایرانسل، تعرفه ترافیک سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی از طریق ایرانسل یک سوم شده است. علاوه بر این ایرانسل سازو کاری در نظر گرفته است تا ارائه دهندگان محتواهای آموزشی برای ارائه محتواهای خود بتوانند از طریق تلویزیون اینترنتی ایرانسل، لنز نیز بتوانند محتواهای خود را ارائه دهند.

ایرانسل در راستای مسؤولیت اجتماعی خود به عنوان بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران که دورکاری حداکثری را با آغاز فراگیری بیماری COVID-19 (کرونا) برای کارکنان خود آغاز کرده است، با کاهش تعرفه ترافیک برای سامانه‌های آموزشی و ارائه محتواهای آموزشی در شبکه تلویزیون اینترنتی خود، شرایطی را فراهم کرده است که مشترکان از با هر سطح از دسترسی به اینترنت بتوانند بالاترین کیفیت شرایط استفاده از آموزش دیجیتال را تجربه کنند.

بنا بر گزارش روابط عمومی ایرانسل، دانشگاه‌ها و مراکز علمی متقاضی می‌توانند درخواست خود را به نشانی info@mtnirancell.ir ایمیل کنند، همینطور متقاضیانی که قصد دارند محتواهای خود را از طریق شبکه لنز با اینترنت نیم بها ارائه دهند میتوانند درخواست خود را از طریق نشانی admin@lenz.ir ارسال کنند تا در اسرع وقت شرایط ارائه محتواها، فراهم شود.

برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزشی از طریق ارائه دهندگان محتوا تنظیم خواهد شد و دانشجویان و دانش آموزان می‌توانند از طریق سامانه‌های خود از آن مطلع شوند.

همچنین تلویزیون اینترنتی لنز این امکان را فراهم کرده است تا مشترکان بتوانند برنامه‌های آموزشی که از طریق تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود با آرشیو یک هفته‌ای در اختیار داشته باشند و از آن‌ها بهره بگیرند.

البته پیش ازاین هم ایرانسل در راستای کمک به کنترل ویروس کرونا اقداماتی انجام داده بود.این اپراتور از روز دوشنبه پنجم اسقند ماه، برای محافظت از کارکنان خود دربرابر گسترش آنفولانزای COVID-19 (کرونا)، برنامه دورکاری حداکثری را عملیاتی کرد.

قبل تر نیز، ایرانسل به عنوان اپراتور دیجیتال و در راستای مسؤولیت‌ اجتماعی خود در قبال منابع انسانی، ضمن اتخاذ تدابیر مناسب بهداشتی و فراهم کردن امکان استراحت به محض مشاهده کوچکترین علائم مرتبط، امکان دورکاری را برای ۲۰درصد از شاغلان فراهم کرده بود.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار،راهبرد،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست