حذف سیگنال از مارکت های ایرانی بدستور کارگروه فیلترینگ

داتیکا- پیام‌رسان سیگنال که طی روزهای اخیر و پس از تغییر سیاست واتس‌اپ در مورد حریم خصوصی، مورد استقبال کاربران از جمله کاربران ایرانی قرار گرفته بود، از مارکت‌های ایران حذف شد.

دلیل حذف سیگنال، دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه یا همان کارگروه فیلترینگ عنوان شده است. به دنبال حذف پیام‌رسان سیگنال از مارکت‌های ایران از جمله کافه بازار و مایکت، کاربران ایرانی به هنگام تلاش برای دسترسی و دانلود آن با این پیام مواجه شدند که «این اپلیکیشن به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از حالت انتشار خارج شده است.»

مارکت‌های ایران در ادامه این پیام خود را در حذف پیام رسان سیگنال تابع دستور همین کارگروه، یعنی کارگروه فیلترینگ، عنوان کرده و خطاب به کاربران افزودند: «از اینکه محدودیت‌های ما را درک می‌کنید، سپاس‌گزاریم».

واتس‌اپ روز ۱۵ دی‌ماه اعلام کرد که قصد دارد با هدف کمک به افزایش درآمدزایی بیشتر فیسبوک و همچنین تبلیغات بیشتر کسب‌وکارها، به‌روزرسانی‌های جدیدی را اعمال کند. در همین راستا، این شرکت از امکان به اشتراک‌گذاری میزان بیشتری از اطلاعات کاربران با فیسبوک خبر داد. پس از اعلام این تغییرات از سوی واتس‌اپ، بسیاری از کاربران در جهان از جمله در ایران طی روزهای گذشته در پیام‌رسان «سیگنال» حساب کاربری ایجاد کرده‌اند.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست