حضور پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در رویداد ماهواره های نوین در انقلاب صنعتی چهارم

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در رویداد ماهواره¬های نوین در انقلاب صنعتی چهارم حضوری فعال دارد.

به گزارش داتیکا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در رویداد ماهواره­های نوین در انقلاب صنعتی چهارم توسط مرکز نوآوری برق دانشگاه صنعتی امیر کبیر که در تاریخ­های هفتم، چهاردهم و بیست و یکم اسفند ماه ۱۳۹۹ برگزار می شود، پژوهشگران گروه ارتباطات ماهواره ای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات حضوری فعال دارند.

بنابراین گزارش هدف از برگزاری این رویداد بررسی و تبادل نظر پیرامون آخرین پیشرفت ها وکاربردهای جدید در حوزه ارتباطات ماهواره­ای در انقلاب صنعتی چهارم است.

گفتنی است این رویداد در دو بخش مسابقه و ارایه کارگاه­های آموزشی به شکل مجازی برنامه ریزی گردیده است. در روز اول این رویداد، دو کارگاه آموزشی توسط پژوهشگران گروه ارتباطات ماهواره­ای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای تاثیر پذیری ارتباطات ماهواره ای در انقلاب چهارم صنعتی ارایه گردید، که در کارگاه اول، دکتر پدارم حاجی پور به تبیین، بررسی و نقش جایگاه ارتباطات ماهواره­ای در شبکه­های مخابراتی حال و آینده به خصوص نقش و جایگاه ماهواره در نسل­های پنجم و ششم شبکه ارتباطی پرداخت و دکتر هومن ضرابی کارگاهی درخصوص اهمیت استفاده از ماهواره در حوزه کاربری­های اینترنت اشیاء و بلاکچین برای حفظ ارتباطات قابل اعتماد را ارایه نمودند.

شایان ذکر است در بخش مسابقه طی فراخوانی از دانشجویان و علاقمندان به طراحی در حوزه­های الکترونیک، دینامیک، کنترل و بهینه سازی توان سیستم ماهواره و همچنین نحوه هوشمند سازی فضا در بخش سیگنال­های مخابراتی و محموله­های مخابراتی با استفاده از روش­هایی مانند هوش مصنوعی و الگوی یادگیری ماشین دعوت به عمل آمده تا در صورت داشتن ایده­ و طراحی­های نوین در این بخش شرکت کنند و به افراد برگزیده در هر بخش جوایز نفیسی ارایه خواهد شد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست