خانه ملت به دنبال سانسور گسترده خبری/مجلس از جان آگاهی چه می خواهد؟

داتیکا- اردیبهشت ۱۴۰۰ به پایان نزدیک می شود و این در حالی است که کرونا همچنان فراگیر است و قرنطینه با تشدید وضعیت پاندمی کووید ۱۹ سفت و سخت تر از فروردین ماه در حال اجراست. حالا بیشتر مردم خانه نشین هستند و تنها سرگرمی آنها صدا و سیما و رسانه های مکتوب و شبکه های اجتماعی است. صدا و سیمایی که عملا نشان داده در حال ریزش مخاطب است و اخباری که به نظر می رسد روز به روز بی اعتمادی مردم به رسانه های داخلی را بیشتر می کند. در این میان مجلس نیز آتش بیار معرکه شده و به تازگی خبر رسیده، جمعی از نمایندگان طرح «ممنوعیت ورود خبرنگاران رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی حامی تحریم به ایران» را تهیه و تدوین کرده‌اند تا بیش از پیش به بی مخاطب شدن رسانه های داخلی و بی اعتماد شدن مردم دامن بزنند.

در متن این طرح آمده است: با توجه به اینکه رسانه‌های خارجی به ویژه رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی علیه منافع ملی ایران اقدامات متعددی را انجام می‌دهند و عاملان اصلی رسانه‌های مذکور یعنی خبرنگاران در اقدامات علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا و کشورهای اروپایی دارند، لذا برای مقابله با تحریم‌ها و جلو گیری از تشدید آنها ضروری است عاملان مؤثر در اقدامات ضد ایرانی، از فعالیت در ایران ممنوع شوند ورود آنها ممنوع گردد.

این طرح همچنین از ممنوعیت انتشار اخبار این رسانه ها هم سخن گفته است تا مخاطبان بیش از قبل به ماهواره و رسانه های غیر ایرانی هجوم بیاورند!

این اتفاق در حالی رخ داده که جدیدترین آمار منتشرشده از سوی مرکز افکارسنجی روابط عمومی رسانه ملی آمار نگران‌کننده‌ای از میزان مخاطب برنامه‌های مختلف سیما به دست می‌دهد. مرکز افکارسنجی روابط عمومی رسانه ملی جدیدترین مخاطبان برنامه های تلویزیونی را اعلام کرد و بر اساس آمار به دست آمده، همچنان ۸۱/۷ درصد مخاطبان همان‌طور که اخیرا عبدالعلی علی‌عسگری رئیس رسانه ملی گفته بود، پاسخشان به پرسش آیا در طول شبانه‌روز از برنامه‌های تلویزیون بهره می‌گیرند یا آن طور که او دقیق‌تر گفته بود؛ به برنامه‌های تلویزیون توجه می‌کنند؟ بله بوده است.

این در حالی است که در بین پرطرفدارترین های صدا و سیما، این بار برنامه «دورهمی» مهران مدیری با ۵۰/۷ درصد بالاتر از «عصر جدید» احسان علیخانی قرار گرفته است. دو برنامه‌ای که در سال‌های گذشته میزان رضایت از آنها به بالای ۶۵ درصد می‌رسید اما حالا حوالی ۵۰ درصد گیر کرده‌اند و تازه در بالاترین سطح رضایت مردمی هستند! با این حساب تکلیف برنامه های خبری کاملا روشن است!

با این حال نمایندگان مردم در خانه ملت به جای این که طرحی برای واکسیناسیون ملی ارائه دهند تا در شرایط تحریم از مرگ و میر بیشتر مردم جلوگیری شود به دنبال سیاست سانسور رسانه ای آن هم در عصر اینترنت و دنیای مجازی هستند!

بی تردید این طرح نه تنها بی اعتمادی بیشتر مردم به رسانه های داخلی را به همراه دارد بلکه بازتاب گسترده و منفی در جهان خواهد داشت و اصلا دردی از مردم که زیر فشار اقتصادی و کرونا در حال له شدن هستند دوا نخواهد کرد.ای کاش خانه ملت کمی از سیاسی بودن کم می کرد و به مردمی بودن می رسید.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،نقد و نظر

آخرین اخبار

فهرست