درآمد سالانه ۱۰۰ اپلیکیشن اشتراکی برتر در اپ استور ۴ برابر گوگل پلی است

کاربران در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۰.۳ میلیارد دلار صرف ۱۰۰ اپلیکیشن اشتراکی برتر در اپ استور کرده‌اند که ۴ برابر از هزینه صرف شده روی ۱۰۰ اپ برتر گوگل پلی بیشتر است.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو،‌برآوردهای موسسه تحقیقاتی «سنسور تاور» نشان می‌دهد که درآمد حاصل از برترین اپ‌‌های خارج از حوزه گیم اپ استور با رشد قابل توجه ۳۲ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۰.۳ میلیارد دلار رسیده است. رشد ۲۵ درصدی آمریکا کمتر از میانگین جهانی است اما ۴.۵ میلیارد دلار از کل این مبلغ را شامل می‌شود.

هزینه‌ای که کاربران گوگل پلی صرف اپ‌های اشتراکی کرده‌اند با رشد بالاتر ۴۲ درصدی همراه بوده اما از نظر درآمد از ۲.۷ میلیون فراتر نمی‌رود؛ به عبارت دیگر درآمد توسعه دهندگان گوگل پلی از ۱۰۰ اپ اشتراکی برتر تقریبا یک چهارم اپ استور است. سهم کاربران آمریکایی گوگل پلی ۱.۴ میلیارد دلار بوده است.

در مجموع درآمد ۱۰۰ اپ اشتراکی غیر گیمینگ برتر با رشد سالیانه ۳۴ درصدی به ۱۳ میلیارد دلار رسیده که بخشی از آن ناشی از شیوع کرونا و خانه نشینی است که به افزایش استفاده کاربران از دنیای دیجیتال منجر شده است. این درآمد حدود ۱۱.۷ درصد از کل ۱۱۱ میلیارد دلاری است که سال گذشته صرف خرید آیتم‌های درون برنامه‌ای اپ‌ها شده است.

از نظر رتبه‌بندی سرویس ‌های مختلف کمپانی آلفابت بیشترین درآمد را داشته‌اند که در راس آنها یوتیوب و گوگل وان قرار دارند. در رده‌بندی کلی هر دو مارکت «دیزنی پلاس»، «تیندر»، «پاندورا»، «توییچ»، «بامبل» و «HBO مکس» رتبه‌های درآمدی برتر را از آن خود کرده‌اند.

از نظر تاریخی اکوسیستم برنامه‌های اپل همیشه درآمد بیشتری داشته و در مقابل گوگل پلی از نظر تعداد نصب برنامه‌ها در رده بالاتری قرار گرفته است. سنسور تاور ماه گذشته در گزارشی درآمد کلی اپ استور و پلی استور در سال ۲۰۲۰ را به ترتیب ۷۲.۳ و ۳۸.۶ میلیارد دلار عنوان کرده بود.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

گوگل پلی رفع فیلتر شد؟

بر اساس گزارش کاربران از ساعاتی قبل فروشگاه اپلیکیشن گوگل ( Play Store) روی برخی اپراتورهای موبایل…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست