رگولاتوری ۳۳۷ هزار خط شخصی را به دلیل مزاحمت پیامکی قطع کرد

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۳۳۷ هزار و ۸۱۳ خط شخصی را به دلیل مزاحمت پیامکی قطع کرد.

به گزارش داتیکا به نقل از آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، برای جلوگیری از ارسال پیامک های تبلیغاتی، راه های مختلفی از جمله استفاده از سامانه *۸۰۰# که برای ساماندهی پیامک های تبلیغاتی که از طریق سامانه های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می شد، ایجاد شد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز سامانه ۱۹۵ را برای ساماندهی پیامک های تبلیغاتی که با شماره های شخصی ارسال می شدند، راه اندازی کرد.

مسدود کردن خطوط شخصی پس از اینکه کسب و کارها با مسدود شدن سرشماره های پیامکی، به ارسال پیامک تبلیغاتی با خطوط شخصی اقدام کردند، اتفاق افتاد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت سامانه ۱۹۵ را برای مقابله با پیامک های تبلیغاتی که با شماره های شخصی ارسال می شوند، راه اندازی کرد.

از سوی دیگر، مسدود کردن سرشماره های شخصی بدون شکایت از طرف کاربران، از طریق شناسایی رفتار سیم کارت هایی که تنها به ارسال پیامک های انبوده اقدام می کردند و استفاده های دیگری از جمله تماس و پیامک نداشتند هم راه دیگری برای جلوگیری از ارسال پیامک های مزاحم با شماره های شخصی بود.

بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از زمان مسدود کردن پیامک های مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطع شده به دلیل مزاحمت پیامکی را اعلام می کند که طبق این آمار، تا امروز، ۶ دی ماه ۹۹، ۳۳۷ هزار و ۸۱۳ خط شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده است.

کاربران در صورت مواجهه با پیامک هایی که اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی با شماره شخصی می کنند، می توانند شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال کرده تا روند مسدود کردن سیم کارت های مزاحم را تسریع کنند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست