سامسونگ در تدارک عرضه ساعت هوشمندی مجهز به پلتفرم اندروید

سامسونگ از سال ۲۰۱۴ یعنی آغاز عرضه ساعت Gear 2 از پلتفرم تایزن در اسمارت واچ‌های خود استفاده کرده، اما به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک این شرکت به اندروید باز خواهد گشت.

به گزارش داتیکا به نقل از آی تی ایران، در همین رابطه، اخیرا دو منبع معتبر SamMobile و IceUniverse در اعلام کردند سامسونگ در حال ساخت ساعت هوشمند جدیدی مجهز به سیستم عامل اندروید (احتمالا (Wear OS) است. اگر این اتفاق بیفتد، اولین باری خواهد بود که این شرکت کره‌ای از اندروید برای ساعت‌های هوشمند استفاده خواهد کرد.

هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص این ساعت در دست نیست، اما اخیرا GalaxyClub با انتشار دو شماره مدل، عنوان کرد که ساعت هوشمند سامسونگ در دو سایز عرضه خواهد شد. اگرچه سامسونگ فعلا واکنشی در این خصوص نشان نداده اما این تصمیم از سوی چشم بادامی‌ها منطقی به نظر می‌رسد؛ چرا که با وجود پشتیبانی پلتفرم تایزن از برخی اپلیکیشن‌ها همانند اسپاتیفای، اما هرگز قابل قیاس با قابلیت‌های اکوسیستم اندروید و WearOS نیست.

این اقدام می‌تواند برای گوگل نیز آورده‌ خوبی داشته باشد چراکه پلتفرم این شرکت هنوز نتوانسته در مقابل نمونه‌های مشابهی همچون پلتفرم WatchOS شرکت اپل، چندان رقیب قدرتمندی باشد و پلتفرم خود را در دل ساعت‌های هوشمند پرطرفدار جا کند.

در هر صورت، ساعت‌های هوشمند سامسونگ طرفداران زیادی دارند و هنوز مشخص نیست که این جابجایی به Wear OS، چه واکنشی را در میان کاربران به دنبال خواهد داشت؛ اینکه آیا این ساعت‌ها دیگر محبوبیت خود را از دست خواهند یا بر مقبولیت آن‌ها اضافه خواهد شد.

این‌ها سوالاتی است که برای رسیدن به پاسخ آن‌ها باید کمی‌صبر کرد و دید که در آینده چه اتفاقی رقم خواهد خورد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست