سهم بازار مشترکان فعال اپراتورهای تلفن همراه منتشر شد

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جدیدترین گزارش آماری فصلی خود، زمینه بررسی روند حرکتی اپراتورهای تلفن همراه در فعالسازی سیم‌کارت‌های واگذار شده را فراهم کرده است.

به گزارش داتیکا به نقل از تسنیم، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچون روال سابق جلد سی‌و‌پنجم فصل‌نامه آماری را که جدیدترین آمار حوزه ارتباطات مربوط به سه ماهه سوم سال ۱۳۹۹ را شامل می‌شود، منتشر کرده است.

در این گزارش دوره‌ای معمولا به شاخص‌های متعددی از وضعیت ارتباطات پرداخته می‌شود و تأکید بیشتری بر تحلیل شاخص‌های مرتبط با اپراتورهای تلفن همراه دارد؛ بنابراین نظم در انتشار آمار دوره‌ای فرصتی را برای تحلیل دقیق وضعیت رقابتی اپراتورها فراهم می‌آورد.

با توجه به اینکه فاکتور کلیدی در ارتباط با اپراتورهای تلفن همراه، «تعداد مشترکان» یا به عبارتی «سیم‌کارت‌های فعال» است؛ با مقایسه جدیدترین آمار منتشر شده و مقایسه آن با مدت زمان مشابه سنوات گذشته، می‌تواند روند حرکتی اپراتورها در ابعاد رشد یا افت را نمایانگر باشد.

در نگاه اول به آمار پاییز ۱۳۹۹ و مقایسه آن با پاییز ۱۳۹۸، متوجه تغییر میزان «سهم بازار» اپراتورهای تلفن همراه از سال گذشته تاکنون به شرح جدول زیر می‌شویم:

آمار دوره‌ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گویای این است که تعداد مشترکان فعال «همراه اول» از ۶۲،۷۹۴،۷۲۸ در پاییز ۱۳۹۸ به ۶۸،۱۷۵،۶۵۶ در پاییز ۱۳۹۹ رسیده است.

تعداد مشترکان فعال ایرانسل از ۵۱،۱۴۱،۴۲۹ در پاییز ۱۳۹۸ به ۵۵،۲۹۷،۶۱۸ در پاییز ۱۳۹۹ رسیده است.

تعداد مشترکان رایتل نیز از ۴،۱۱۱،۴۶۲ در پاییز سال گذشته به ۴،۱۵۱،۶۷۷ در پاییز امسال رسیده است.

به عبارت دیگر در بازه زمانی یکساله، همراه اول موفق شده ۵۳۸۰۹۲۸ مشترک فعال جدید و ایرانسل ۴۱۵۶۱۸۹ مشترک جدید جذب کند و رایتل فقط ۴۰۲۱۵ مشترک فعال جذب کرده است.

براین اساس تنها سهم بازار مشترکان فعال اپراتور سوم ارتباطی (رایتل) ظرف یک سال اخیر دچار ریزش شده‌اند اما دو اپراتور دیگر توانسته‌اند روند روبه رشدی از سهم بازار خود را به ثبت برسانند.

همراه اول با ۰٫۲۳۱ درصد رشد در سهم بازار مشترکان فعال، پیروز روند رقابتی یک سال اخیر بوده و بعد از آن نیز اپراتور دوم ارتباطی (ایرانسل) توانسته رشد ۰٫۰۱ درصدی در همین شاخص را تجربه کند.

برچسب‌ها : ،،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار،اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست