شبکه‌های اجتماعی آمریکا بر ضد ترامپ و حامیانش متحد شدند

مشهورترین شبکه‌های اجتماعی در آمریکا حساب‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی ایالات متحده را برای مدت‌های مختلفی تعلیق کرده‌اند.

به گزارش داتیکا به نقل از مهر، روز گذشته دونالد ترامپ با ارسال پیام‌هایی در توئیتر و فیس‌بوک حامیان خود را به اعتراض در برابر کنگره و برگزاری تظاهرات برای اعتراض به آنچه که وی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری می‌داند، دعوت کرد.

به دنبال تسخیر کنگره توسط حامیان ترامپ و رفتار خشونت آمیز آنها در قبال پلیس و نیروهای امنیتی، رئیس جمهور آمریکا در توئیت های بعدی خود اگر چه خواستار آرامش شد، اما از حامیان خود نخواست که از حضور در کنگره خودداری کنند و حتی آنها را به بازگشت به منازلشان دعوت نکرد.

در نتیجه توئیتر ابتدا بازنشر و لایک توئیت های مروج خشونت ترامپ را ممنوع کرد و سپس دسترسی وی به حساب کاربری اش را به مدت ۱۲ ساعت تعلیق کرد و هشدار داد اگر ترامپ باز هم قوانین توئیتر را نقض کند، این بار حساب کاربری وی به صورت دائمی مسدود می‌شود.

فیس‌بوک هم که تا به حال چندان در برابر ترویج خشونت توسط ترامپ مواضع سختی نگرفته بود، اعلام کرد محدودیت‌های تازه ای را بر علیه دونالد ترامپ اعمال می‌کند. بر این اساس ترامپ تا ۲۴ ساعت آینده حق ارسال هیچ مطلبی را در فیس‌بوک ندارد.

اینستاگرام هم که زیرمجموعه فیس‌بوک است همین محدودیت ۲۴ ساعته را بر علیه ترامپ اعمال کرده است.

رئیس جمهور آمریکا قبلاً ویدئویی را نیز در این شبکه‌های اجتماعی ارسال کرده و نتایج انتخابات را جعلی نامیده و حامیان خود را به عنوان افرادی بسیار خاص مورد ستایش قرار داده بود. این ویدئو بعد از مدتی توسط فیس‌بوک به علت نگرانی از تشدید خشونت‌ها در آمریکا حذف شد.

فیس‌بوک ساعاتی قبل بیانیه‌ای صادر و اعلام کرده بود از خشونت‌ها در پایتخت آمریکا وحشت زده شده و این رویدادها را امری اضطراری می‌داند و بر همین اساس با آنها برخورد می‌کند. این شبکه اجتماعی اعلام کرد تمامی محتوای ارسالی در ستایش خشونت طلبان حمله کننده به کنگره و نیز در حمایت از نقض حکومت نظامی روزهای آینده در واشنگتن را پاک می‌کند.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

موج تازه یک شبکه اجتماعی

نوشته عليرضا صفري زمانی که زاکربرگ جوان تصمیم بر توسعه شبکه اجتماعی فیس‌بوک برای ارتباط با همکلاسیان…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست