شرکت«ALPHA REALLITY» با امکانات بومی، احراز هویت مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌دهد

با داغ شدن بحث بورس و سهام عدالت از ابتدای سال جاری و هم‌زمان شیوع کرونا و شلوغی دفاتر پیشخوان، ثبت‌نام متقاضیان و احراز هویت آنها به صورت آنلاین مطرح شد و کسب‌وکارهای بسیاری با روش‌های گوناگون در زمینه احراز هویت دیجیتالی خدماتی را عرضه کردند. هرکدام از این کسب‌وکارها هم سعی کردند با روش‌های گوناگون احراز هویت را برای کاربران آسان‌تر کنند.شرکت واقعیت مطلوب پارس (Alpha Reality) از جمله این کسب‌وکارها است که سرویس احراز هویت آنلاین مبتنی برهوش مصنوعی عرضه می‌کند. در این سرویس کاربران تنها در یک مرحله با استفاده از دو ماژولAnti-Spoofing و Livness بومی که ساخت شرکت است و ثبت اختراع هم شده، احراز هویت می‌شوند.

به گزارش داتیکا به نقل از پیوست، مجتبی طباطبایی، مدیرعامل شرکت واقعیت مطلوب پارس (Alpha Reality) درمورد نحوه فعالیت این سیستم گفت: «سیستم ما کاملا Vision Based بوده و براساس بینایی ماشین فعالیت می‌کند. این سرویس کاملا بومی و با چهره‌های بومی تطبیق داده شده تا بهترین نتیجه گرفته شود. در واقع این سیستم در سه مرحله کار می‌کند؛ اول از کاربران اطلاعات دریافت می‌کنیم، دوم آن اطلاعات را با سازمان ثبت احوال چک می‌کنیم تا از صحت آن اطمینان حاصل شود.»

به گفته مدیرعامل شرکت آلفا ریلیتی در سرویس احراز هویت، کاربران تنها در یک مرحله با استفاده از دو ماژول بومی احراز هویت می‌شوند.

به گفته طباطبایی در مرحله سوم که از حساسیت بالایی نیز برخوردار است، با ماژولAnti-Spoofing و Livness بومی و ساخت شرکت که ثبت اختراع هم شده، به‌همراه استفاده از ‌Face Anchor که با الهام از فیس آی‌دی اپل درست شده، زاویه صورت کاربر را بررسی می‌کند تا مشخص شود تصویری که کاربر از خودش در سایت ثبت کرده، ماهیت سه‌بعدی دارد یا خیر. به این ترتیب تعیین می‌شود تصویر از روی چهره کاربر گرفته شده یا فردی با داشتن عکسی از کاربر این کار را انجام داده و قصد سواستفاده از اطلاعات کاربر را داشته است.

او درمورد اینکه سرویس احراز هویت آلفاریلیتی چه تفاوتی با دیگر سرویس‌های احراز هویت دارد، بیان کرد: «تفاوت این سیستم با سیستم‌های شرکت‌های دیگر در تکنولوژی مورد استفاده برای این سرویس است. تکنولوژی مورد استفاده ما با درصد اطمینان بالا در کنار استفاده آسان انجام می‌شود. سیستم‌های موجود طی چند مرحله که شامل ضبط صدا، فیلم گرفتن و عکسبردای است، احراز هویت را انجام می‌دهند که زمانبر هم است؛ اما در سرویس آلفا ریلیتی در یک مرحله ساده و آسان کاربر می‌تواند به‌راحتی احراز هویت خود را انجام دهد.»

براساس گفته‌های مدیرعامل شرکت مطلوب پارس این سامانه تنها از داده بصری استفاده می‌کند و کاربر را مجبور به خواندن متن و غیره نمی‌کند و به این صورت افرادی که گویش‌ها و زبانی غیر از فارسی دارند در این سامانه دچار مشکل نخواهند شد. او همچنین بیان کرد: «سامانه احراز هویت آلفا مبتنی بر وب بوده و کاربران می‌توانند با گوشی هوشمند یا رایانه و لپ تاپ دارای وب کم به راحتی عملیات احراز هویت را انجام دهند. دیگر نیازی به نصب اپلیکیشن نیست و همچنین کاربران دستگاه‌های اپل که همواره به دلیل تحریم‌های اپ استور در نصب اپلیکیشن دچار مشکل بوده‌اند به راحتی می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.»

براساس گفته‌های طباطبایی هم اکنون این شرکت با کارگزاری‌هایی مانند سهم آشنا، تدبیر و غیره همکاری می‌کند. او اظهار امیدواری کرد که به زودی با سازمان‌های دولتی و نهادهای دیگر چون تامین اجتماعی هم همکاری‌هایی خواهند داشت. کاربران برای استفاده از این سرویس می‌توانند به آدرس https://alphareality.io مراجعه کنند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست