شفاف‌سازی واتس‌اپ در مورد قوانین جدید و حفظ حریم شخصی کاربران

واتس‌اپ در پاسخ به اعتراضات گسترده و مهاجرت دسته‌جمعی کاربرانش به پلتفرم‌های مشابه از جمله سیگنال و تلگرام، تلاش کرده تا کمی فضا را آرام کند. این شرکت به‌تازگی بخش سؤالات متداول یا همان FAQ را به‌روزرسانی کرده تا نشان دهد که همچنان از حریم شخصی کاربران‌اش محافظت می‌کند.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، پس از اعلام تغییر قوانین و سیاست محرمانگی واتس‌اپ مبنی بر اشتراک‌گذاری اطلاعات با تمام شرکت‌های خانواده فیس‌بوک، بسیاری از کاربران به پلتفرم‌هایی نظیر سیگنال یا تلگرام رفتند. سابقه تاریک فیس‌بوک در حفظ حریم شخصی کاربران مهم‌ترین عامل این واکنش بود و امکانات بیشتر و بهتر رقبا نیز تصمیم‌گیری را برای کاربران ساده‌تر کرد. حالا واتس‌اپ می‌گوید حتی پس از تغییر سیاست محرمانگی «امنیت پیام‌های خصوصی شما بین دوستان و اعضای خانواده به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد».

طبق اطلاعات جدید در صفحه FAQ واتس‌اپ، تغییرات مورد بحث به کسب‌وکارهای فعال روی این پلتفرم مربوط می‌شود و کاملاً اختیاری است. در تصویر زیر می‌بینید که به گفته واتس‌اپ، نه خودش و نه فیس‌بوک نخواهند توانست محتوای پیام‌های خصوصی یا تماس‌های صوتی و تصویری شما را ببینند با بشنوند.

واتس‌اپ همچنین مدعیست که سابقه مخاطبین پیام‌ها و تماس‌های شما را ذخیره نمی‌کند، به اشتراک‌گذاری لوکیشن بین کاربران دسترسی ندارد و اطلاعات تماس‌ها را به فیس‌بوک نمی‌دهد. گروه‌ها نیز هم‌چنان محرمانه باقی خواهند ماند.

از سوی دیگر، کسب‌وکارها می‌توانند از خدمات میزبانی فیس‌بوک برای مدیریت چت‌های واتس‌اپ استفاده کنند و بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، تبلیغات هدف‌مند روی فیسبوک را انجام دهند. این کسب‌وکارها در فضای واتس‌اپ مشخص خواهند شد تا شما بدانید که با چه شرکتی طرف هستید.

با وجود تلاش واتس‌اپ، به‌نظر نمی‌رسد افکار عمومی به این راحتی قانع شوند و به این پلتفرم بازگردند. از طرف دیگر سیاست‌های جدید واتس‌اپ هم‌چنان به اندازه کافی شفاف نیستند. به‌عنوان مثال در بخش «اطلاعات جمع‌آوری شده به‌صورت خودکار» به صراحت نوشته شده که «اگر از ویژگی‌های مرتبط با موقعیت مکانی نظیر اشتراک‌گذاری لوکیشن با مخاطبین استفاده کنید، ما اطلاعات دقیق موقعیت مکانی شما را جمع‌آوری و استفاده خواهیم کرد». حتی اگر دسترسی برنامه به لوکیشن را ببندید، واتس‌اپ باز هم از طریق آدرس آی پی و پیش‌شماره‌های موبایل به موقعیت حدودی شما دسترسی خواهد داشت و طبیعتاً این اطلاعات به‌دست فیس‌بوک هم خواهد رسید.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست