شمشیری که مجلسی ها شتابزده برای آذری جهرمی علم کردند!

داتیکا- به نظر می‌رسد حامیان محمدباقر قالیباف در مجلس در تلاشند تا محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در دولت فعلی را به چالشی دیگر فرا بخوانند. بهانه‌ی این کار نیز اظهارت آذری جهرمی در سفری است که به زنجان داشته است. گفته‌های وزیر ارتباطات مبنی بر بحث استقلال در قبال کاخ سفید و کاخ کرملین موضوعی بود که گویا به مذاق حامیان قالیباف خوش نیامد و هیاهوی بسیاری را به راه انداخت.

روز دوشنبه بیستم بهمن ماه، محمدجواد آذری جهرمی در آیین آغاز بهره برداری از اینترنت و شبکه ملی اطلاعات ۱۵۵روستای زنجان و بهره‌بردای از ۵۶۰ واحد مسکونی محرومان در زنجان شرکت نمود. وی در این مراسم با تاکید بر توسعه داخلی و تکیه برپشتیبانی مردم اظهار داشت: «امام راحل و تمام کسانی که پیرو ایشان بودند، دهه فجر را آفریدند و انقلاب را به ثمر رساندند، علاوه بر اینکه نگاهشان بر این بود که تکیه ما نباید به کاخ سفید باشد، علاوه برآن تاکید داشتند که نباید بر کرملین هم تکیه کرد. نگاه امام راحل این بود که تکیه ما باید به مردم باشد چرا که پشتوانه ما مردم هستند.»

ظاهرا این سخنان آذری جهرمی صرفا به علت همزمانی سفر قالیباف به روسیه، حامیان قالیباف را برافروخته است تا انتقادات تند و تیزی را متوجه وزیر ارتباطات کنند. در روزهای اخیر، سفر محمدباقر قالیباف به روسیه با انتقادات زیادی در رسانه‌های مختلف و حتی از سوی برخی اصولگرایان همچون سیدمصطفی میرسلیم روبه رو بوده است. از این رو اظهارات آذری جهرمی، برخی را در تکاپو انداخت تا محتوای پیام را به انتقام‌جویی شخصی خود پیوند بزنند. در این میان واکنش دو نماینده مجلس از حامیان قالیباف ـ توانگر و شجاعی ـ بسیار تند و شدید بوده است.

مجتبی توانگر در توییتی نوشت: «آقای آذری جهرمی شما مهندس مخابرات هستید و وزیر ارتباطات؛ ‌ای کاش یاد بگیرید در حوزه تخصصی خودتان حرف بزنید و در سیاست خارجی ورود نکنید.» حسن شجاعی نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس نیز نوشت :«در خامی این جوان همین بس که فرق شرق و غرب جغرافیایی و ایدئولوژیک را نمی‌داند. اگر عذرخواهی نکند او را به مجلس می‌کشانیم.»

در هفته‌های اخیر با احضار آذری جهرمی از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه و نیز کشانیده شدن به مجلس برای پاره‌ای توضیحات، این پرسش مطرح شده است که شاید آذری جهرمی از سوی برخی از این افراد به عنوان رقیب انتخاباتی برای دولت آینده تلقی شده است. این در حالی است که وی بارها تاکید کرده که برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات آینده را ندارد.

به هر حال به نظر می‌رسد حامیان قالیباف درصدد هستند تا برای کاهش برندگی تیغ انتقادات علیه خود در روزهای اخیر، مقصدی دیگر را نشان رسانه‌ها بدهند. جایی که محمدجواد آذری جهرمی حضور دارد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار،اخبار عمومی،راهبرد

آخرین اخبار

فهرست