شگردهای رایج کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی چیست؟

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ضمن تشریح مهم‌ترین شگردهای رایج کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی به افراد توصیه کرد که به تبلیغات اغواکننده توجه نکنند.

به گزارش داتیکا به نقل از فارس، سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به راهکارهای افزایش امنیت در سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین اظهار داشت: برخی از مجرمان سایبری با طراحی صفحه یا ایجاد کانال و گروه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی برای عرضه محصولات و انجام تبلیغات مختلف و اغواکننده به دنبال ترغیب کاربران برای ثبت سفارش هستند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا به مهم‌ترین شگردهای رایج کلاهبرداری اشاره و تصریح کرد:کلاهبرداران در این موارد هیچ گونه کالایی برای افراد ارسال نکرده یا اگر کالایی ارسال کنند، تقلبی و جعلی است؛ همچنین ‌فسخ یک طرفه معامله و بازگشت وجه به حساب قربانی بعد از مدت زمان طولانی از ترفندهای مجرمان سایبری است.

وی با تأکید بر این مطلب که افراد نباید به تبلیغات اغواکننده در شبکه‌های اجتماعی توجه کنند، اعلام کرد: افراد باید از سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند خرید کرده و پرداخت وجه را به بعد از تأیید اصالت و کیفیت کالا موکول کنند.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

موج تازه یک شبکه اجتماعی

نوشته عليرضا صفري زمانی که زاکربرگ جوان تصمیم بر توسعه شبکه اجتماعی فیس‌بوک برای ارتباط با همکلاسیان…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست