محبوبیت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بیشتر از اینترنت خانگی ۵G

نتایج نظرسنجی‌‌های مختلف نشان ‌می‌دهد کاربران اینترنت در آمریکا، سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شرکت اسیپس ایکس را به اینترنت خانگی ۵G ترجیح ‌می‌دهند.

به گزارش داتیکا به نقل از آی تی ایران، در یک بررسی که از سوی مرکز weBoost صورت گرفت، ۵۳ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که در طی شش ماه اخیر با مشکلاتی در اتصال به اینترنت مواجه بوده‌اند و ۴۸ درصد از آن‌‌ها نیز گفتند که به دنبال این اختلالات، مجبور به استفاده از اینترنت سلولار یا همان سیمکارت خود برای استفاده خانگی شدند.

در پژوهش دیگری که توسط شرکت AllConnect.com صورت گرفت، مشخص شد که تنها ۱۷٫۷ درصد از آمریکایی‌‌ها خواستار اینترنت خانگی ۵G به عنوان گزینه جایگزین سرویس فعلی خود هستند. همچنین در این بین، ۳۵٫۷۷ درصد از افراد عنوان کردند که در انتخاب سرویس ۵G برای اینترنت خانگی خود مردد هستند.

این در حالی است که نظرسنجی مرکز Reviews.org نشان داد که ۵۱ درصد از مصرف‌کنندگان اینترنت در آمریکا، به دنبال سوییچ کردن به سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک هستند. حتی اگر تما‌می ‌این افراد مردد را هم به جمع کاربران خواهان اینترنت خانگی ۵G اضافه کنیم، ‌می‌بینیم که اختلاف بسیار کمی‌ میان علاقه‌مندان به این دو سرویس اینترنت وجود دارد.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به عنوان یکی از بهترین گزینه‌‌ها برای مناطق روستایی و حاشیه‌ای محسوب ‌می‌شود. طبق آخرین گزارش‌‌ها، حدود ۱۹٫۵ درصد از آمریکایی‌‌ها در این مناطق زندگی ‌می‌کنند و حال اگر اسپیس ایکس، درهای اینترنت ماهواره‌ای خود را به روی این مناطق باز کند، شاهد هجوم میلیون‌‌ها کاربر به استفاده از این سرویس و کنار گذاشته شدن سرویس‌‌های اینترنت کابلی خواهیم بود.

در حال حاضر، اینترنت ۵G علی‌رغم وعده و وعیدهای بسیار، هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند. در آمریکا، شرکت ورایزن در اواخر سال ۲۰۱۸، طرح آزمایشی عرضه اینترنت خانگی ۵G را آغاز کرد اما این سرویس فعلا در اختیار کاربران چند شهر محدود قرار گرفته و پیشرفت زیادی حاصل نشده است.

البته باید به این نکته نیز توجه داشت که هزینه‌‌های نصب و راه‌اندازی تجهیزات مورد نیاز و همچنین حق اشتراک استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، به مراتب بیشتری از اینترنت خانگی ۵G است. در حال حاضر، کاربران خواهان اینترنت استارلینک ‌می‌بایست ۴۹۹ دلار را برای خرید تجهیزات اولیه، ۵۰ دلار برای ارسال و راه‌اندازی و همچنین ۹۹ دلار را به صورت ماهانه پرداخت کنند.

این در حالی است که برای استفاده از اینترنت خانگی ۵G، ماهانه ۷۰ دلار کافی است و هیچ نیازی به نصب تجهیزات و دستگاه‌‌های جانبی ندارد. البته این اعداد و ارقام ممکن است در آینده دستخوش تغییرات زیادی شوند و تحولاتی نیز در نحوه عرضه سرویس‌‌های ۵G و استارلینک رخ دهد. بنابراین، باید منتظر ماند و اتفاقات را دنبال کرد.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

خداحافظی با نقاط کور دنیا

برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در گوشی، همچنین ارسال پیامک و ارتباط صوتی، نیازی به تغییر…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست