مدیرعامل توییتر در واکنش به بستن حساب ترامپ: خوشحال نیستم ولی ضروری بود

«جک دورسی» با انتشار یک رشته توییت نسبت به مسدود شدن حساب کاربری ترامپ واکنش نشان داد. وی اعلام کرد از این مساله خوشحال نیست اما آنرا اقدامی درست می‌داند چرا که نتیجه نفرت پراکنی آنلاین، بروز خشونت در دنیای واقعی است.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، مسدود شدن دائمی صفحه ترامپ با ۸۸ میلیون دنبال‌کننده در پی حمله طرفداران وی به کاخ کنگره واکنش‌های گسترده و متفاوتی در پی داشت. هرچند این اقدام از سوی برخی با استقبال همراه شد اما بسیاری دیگر و از جمله رهبران و مقامات سیاسی کشورهای مختلف به آن واکنش منفی نشان دادند. مدیرعامل توییتر که تا کنون سکوت کرده بود، حالا با انتشار چندین توییت نسبت به آن واکنش نشان داده است.

دورسی توییت‌هایش را با اشاره به این نکته شروع کرده که از مسدود شدن صفحه ترامپ خوشحال نیست و به آن افتخار نمی‌کند اما بر اساس هشدارها و اطلاعاتی که از تهدیدات فیزیکی به آنها رسیده ناچار به اتخاذ این تصمیم شده‌‌اند که تبعات چشمگیری نیز به همراه داشته است.

دورسی با اشاره به این نکته که بسته شدن حساب کاربر نتیجه شکست آنها در ترویج بحث‌های سالم است بر لزوم بازنگری در تناقض‌های موجود در خط مشی این شبکه تاکید کرد. از نظر وی شبکه‌های اجتماعی باید در رابطه با سیاست‌های تعدیل محتوا شفافیت بیشتری به خرج دهند.

یکی از استدلال‌هایی که مخالفان ترامپ در روزهای اخیر به آن اشاره می‌کردند این بود که بستن صفحه توییتر ترامپ ناقض آزادی بیان نیست و رییس جمهور می‌تواند از پلتفرم‌های دیگر استفاده کند. دورسی اما می‌گوید مسدود شدن دومینو وار ترامپ در فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و حتی یوتیوب نشان می‌دهد که این استدلال چندان درست نیست و چنین اقداماتی می‌تواند به آزادی بیان و اینترنت باز جهانی لطمه بزند. وی تاکید کرد که مسدود شدن ترامپ در سایت‌های مختلف اقدامی هماهنگ شده نبوده است.

دورسی در نهایت از بیت‌کوین و ساختار غیر متمرکز آن به عنوان مدلی ایده‌آل برای شبکه‌های اجتماعی یاد کرد که توسط هیچ نهاد یا شخص خاصی کنترل نمی‌شود و این همان مسیری است که اینترنت در آینده به سوی ان حرکت می‌کند. با این حال وی توضیح نداد چگونه سیستمی غیر متمرکز می‌تواند مشکل شبکه‌های اجتماعی در تعدیل مطالب، ایجاد گفتگوهای سالم یا عدم ترویج الگوهای ناسالم و خشونت را حل کند

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست