هشتمین سایت نسل پنجم ارتباطات افتتاح شد

امروز (یکشنبه) هشتمین سایت نسل پنجم ارتباطات (۵G) در تهران افتتاح شد.

به گزارش داتیکا به نقل از ایرنا، نسل پنجم ارتباطات با تاخیر کمتر، سرعت چندین برابری و فناوری روی دنیا مدتی است در جهان آغاز به کار کرده است.

کشور ایران نیز نزدیک به ۲ سال قبل مطالعات خود را در این زمینه آغاز و سایت‌های نمونه و پایلوت برای اینترنت نسل پنجم را در مراکز پژوهشی و دانشگاهی احداث کرد.

پس از طرح های پایلوت ۲ اپراتور اول کشور تصمیم گرفتند اینترنت با ساخت سایت‌های اینترنت نسل پنجم، توسعه آن در کشور را سرعت بخشند.

امروز یکشنبه، اپراتور همراه اول از سومین سایت اینترنت نسل پنجم (۵G) خود در تهران رونمایی کرد.

«مهدی اخوان بهابادی» مدیرعامل همراه اول در مراسم رونمایی از این سایت گفت: به دلیل شیوع کرونا مصرف اینترنت ۲ برابر شد، شاید در ایام کرونا جزو معدود مجموعه‌هایی در کشور بودیم که فشار کاری روی همکارانم بیش از ایام عادی بود. معمولا کرونا برای شرکت های مختلف مقارن با دورکاری و کاهش فشار کاری است اما در مجموعه اپراتوردقیقا برعکس است زیرا مردم به این تکنولوژی نیاز داشتند.

وی افزود: در ایام کرونا هر مجموعه ای در داخل کشور قصد ارائه خدمت به مردم را داشت توانست با امکانات حوزه ارتباطی کشور به این مهم دست پیدا کند.

مدیرعامل همراه اول ادامه‌داد: افزایش تقاضا از سوی کاربرها ما را ناگزیر به استفاده از نسل جدید تکنولوژی‌ها می کند، دیتاسنترهای ما در سال جاری چندین برابر سال گذشته ترافیک به داخل شبکه تزریق کردند و این موضوعی بود که کمتر شاهد آن بودیم.

اخوان تاکید کرد: ما اکنون میزبان سرویسی تحت عنوان «شبکه دانش آموزی شاد» هستیم که سال گذشته در کشور ما وجود نداشت و در عرض چند ماه شکل گرفت و توانست کاربران بسیار زیادی را جذب کند.

وی گفت: بزرگ‌ترین نیروگاه حوزه فضای مجازی که اکنون در قالب دیتاسنترهایی که ترافیک قابل توجهی را به شبکه ارتباطی تزریق می کند در مجموعه ما وجود دارد.

این مسوول تصریح‌کرد: تمرکز ما بر ارائه خدمت بر کاربران است و تا جایی که امکان داشت از نسل چهارم ارتباطات استفاده کردیم اما اکنون به نسل پنجم ارتباطات نیاز داریم؛ دو سایت نخست خود را در مشهد مقدس افتتاح کردیم و از امروز بهره برداری از اینترنت نسل پنج را در تهران آغاز خواهیم کرد.

اخوان افزود: تا قبل از پایان سال علاوه بر تعدادی سایت در تهران، در اصفهان، شیراز، اهواز و تبریز سایت های خود را برای ارائه خدمت واقعی آماده می‌کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد:‌ سرعت بالای اتصال بتواند به تقاضاهای کشور پاسخ بدهد، البته دیوایس‌هایی که بتوانند اینترنت نسل پنجم را پشتیبانی کنند اما مطمئن هستیم این مشکل حل می شود و می‌توانیم به درستی از آن بهره‌برداری کنیم.

مدیرعامل همراه اول بیان‌داشت: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، حوزه‌ای است که در بزنگاه‌های مهم به داد ما می رسد، اگر سرمایه گذاری های لازم در نسل‌های گذشته به موقع و درست انجام نشده بود هنگام مواجهه با کرونا معلوم نبود در کشور چه اتفاقی رخ دهد و سرمایه گذاری باید طوری انجام شود که در صورت نیاز بتوان به نیازها انبوه پاسخ داد.

وی خاطرنشان‌کرد: بهمن ماه پارسال کسی فکرش را نمی کرد که ۱۳ میلیون دانش‌آموز بتوانند در بستر فضای مجازی تحصیل کنند. این مساله می تواند ادامه‌دار باشد و اگر در این زمینه سرمایه گذاری نشود نمی توان انتظار داشت همه چیز به درستی پیش برود.

اخوان گفت: در سه ماه گذشته یک تیم ۵٠ نفره به صورت شبانه‌روزی کار کردند تا نسل پنجم ارتباطات بتواند در دسترس مردم قرار بگیرد.

پیش از این پنج سایت اینترنت نسل پنجم توسط اپراتور ایرانسل و امروز نیز هشتمین سایت توسط همراه اول افتتاح شد.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست