هوش مصنوعی دیداری؛ وب دنیای آینده

به گزارش داتیکا به نقل از همشهری پیش‌بینی محققان این است که به‌زودی اطلاعاتی که روی کاغذ نیست، اما از طریق دوربین قابل مشاهده هستند تحولی مانند وب را دنیای فناوری به‌وجود می‌آورند

ممکن است «وب» بزرگ‌رین ویژگی نباشد که در اینترنت قابل اجرا و مشاهده است، اما تا زمانی که اپلیکیشن‌های تلفن همراه پا به عرصه وجود نگذاشته بودند، بسیار تحول‌آفرین بود. شما می‌توانید این موج را از طریق علاقه‌مندی‌های توسعه‌دهندگان مشاهده کنید. در دهه۲۰۰۰ همه در حال یادگیری HTML و خلق یک وب‌سایت بودند. در سال۲۰۱۰ همه در حال یادگیری توسعه اپلیکیشن‌های تلفن همراه بودند و به یک دلیل قابل‌قبول در دهه۲۰۲۰ همه توسعه‌دهندگان درصدد خلق Vision AI (هوش مصنوعی دیداری) هستند.

به گزارش سایت venturebeat، «وب» بر دیجیتال کردن فرایندهای دستی مبتنی بر کاغذ تأثیرگذار بود. به جای دریافت اظهارنامه بانکی از طریق ایمیل، توانستید آن را در وب مشاهده کنید. به جای اینکه یک چک را با پست ارسال کنید، توانستید از طریق وب، آن را پرداخت کنید. به جای اینکه در امور تجاری از فکس بهره ببرید، توانستید محتوای آن را در وب تأیید کنید.

همه اطلاعات به لطف پروتکلی که آن را «وب» می‌نامیم، دیجیتال شده بودند. با این حال، هنگامی که اپلیکیشن‌های تلفن همراه به‌وجود آمد، زمینه‌ای برای اطلاعات دیجیتال فراهم شد تا این داده‌ها با یک موبایل در کف دست ما قابل دسترس باشد.

متخصصان بر این باورند که موج بزرگ بعدی Vision AI است و به همین دلیل، این فرصت وجود دارد که گنجینه بزرگی از اطلاعات در سراسر دنیا دیجیتال شوند، اطلاعاتی که روی کاغذ نیست، اما از طریق دوربین قابل مشاهده است. دوربین‌ها، ابزارهای معجزه‌‌گری هستند که به‌دلیل قرار گرفتن در گوشی‌های هوشمند، اکنون دیگر تبدیل به ابزارهایی بسیار قدرتمند و ارزان شده‌اند.

دوربین‌ها و قدرت پردازش آنها باورنکردنی است و انواع دیگر سنسورها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. چرا وقتی می‌توانید یک دوربین کوچک ارزان قیمت را به سمت یک در بگیرید و از باز بودن آن مطلع شوید، باید از یک حسگر در مجاورت مغناطیسی استفاده کنید که داخل در جاسازی شده است. چرا وقتی دوربین می‌تواند فرکانس‌های نور منعکس شده را ببیند و دما را تعیین کند، از سنسور حرارتی استفاده کنیم؟ جدیدترین تلفن‌های همراه سنسورهای LIDA را در دوربین‌های خود ترکیب می‌کنند و متخصصان می‌گویند که مجموعه حسگرهای دوربین پیچیده‌تر خواهد شد. این مجموعه را با فناوری دیداری کامپیوتری که در حال ظهور و مجهز به هوش مصنوعی است، ترکیب کنید تا Vision AI را در اختیار داشته باشید.

Vision AI این توانایی را دارد که راه را برای آینده اتوماسیون باز کند، به‌گونه‌ای که از زمان «انقلاب وب» تاکنون دیده نشده است. ما با انقلاب وب قفل همه جست‌وجوها، تجزیه و تحلیل‌ها و پردازش‌های خودکار را که اکنون موضوعی عادی است، باز کردیم.

با آموزش دادن به Vision AI می‌توانید هر چیزی را محاسبه، ضبط، تجزیه و تحلیل یا ذخیره کنید. این کار فقط با دستیابی به داده‌ها امکانپذیر است. بعد از آن، همه کارهایی که می‌توانیم با آن داده‌ها انجام دهیم آسان می‌شود. می‌توانیم اقدام به ارائه گزارش کنیم، مقایسه کنیم و به تجزیه و تحلیل بپردازیم. همچنین می‌توانیم پیش‌بینی کنیم، تبلیغات انجام دهیم، بیاموزیم و آموزش دهیم.

با این حال، تغییرات واقعی هنگامی رخ می‌دهد که کامپیوترها شروع به سنجش و شمارش چیزهایی می‌کنند که برای انسان بسیار مشکل‌آفرین و پرهزینه است. مانند تعداد درختانی که خشک شده‌اند یا سلول‌های مخمر در یک کشت آزمایشگاهی یا تغییر در راه رفتن که نشان‌دهنده وضعیت سلامتی انسان است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست