هیچگونه ضعفی در تغذیه اینترنت مازندران وجود ندارد

مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت مازندران گفت: مازندران در چند ماه اخیر هیچگونه مشکلی در تغذیه اینترنت شامل میزان ، حجم و پهنای باند نداشته است و بخش قابل توجهی از ظرفیت بالقوه اینترنت استان در حال حاضر مصرف نمی‌شود.

به گزارش داتیکا به نقل از ایرنا ، در هفته های اخیر بسیاری از شهروندان مازندران به خصوص بخش های شرقی و مرکزی استان از کاهش سرعت و قطعی اینترنت انتقاد و گلایه کردند. شهروندان شهرهای ساری ، بهشهر ، نکا و گلوگاه بیشترین کسانی بودند که در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا از مشکلات نوسانات اینترنتی ابراز نگرانی کردند.

بسیاری از این شهروندان بیشترین اثرات منفی قطعی اینترنت و کاهش سرعت را در شبکه شاد احساس کردند که در ارتباط دانش آموزان با معلمان و در هنگان برگزاری امتحانات مشکلاتی ایجاد شد.

زکریا صالحیان روز پنجشنبه در پاسخ به انتقادات مطرح شده برای مشکلات اینترنت از سوی مردم به خبرنگار ایرنا گفت: دستکم در سه ماه گذشته هیچگونه مشکلی برای شبکه تغذیه اینترنت استان شامل قطعی ، کاهش پهنای باند و یا خرابی مشاهده و ثبت نشد و استان در بهترین شرایط خدمات دهی اینترنت به مشتریان قرار دارد.

وی با بیان اینکه تمامی نوسانات و خط ارتباطی اینترنت مازندران به صورت لحظه ای توسط پیشرفته ترین تجهیزات و فناوری ها رصد می شود، افزود: در صورت بروز کوچک ترین نوسانی حتی در مقیاس نامحسوس، اطلاعات و گزارشات ثبت و قابل رویت است که خوشبختانه حداقل در چند ماه اخیر چنین چیزی در مجموعه زیرساخت استان نداشتیم.

مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت مازندران تاکید کرد : از سمت مرکز شبکه اینترنت که در تهران واقع شده است نیز هیچگونه نوسان و مشکلی تا کنون مشاهده نشده است و شرایط اینترنت مازندران در حوزه زیرساخت در بهرتین وضعیت قرار دارد که حتی بالاتر از چندین استان کشور است.

وی ظرفیت بالقوه تغذیه اینترنت استان را حدود ۶ هزار و ۵۰۰ گیگابایت عنوان کرد و گفت که این ظرفیت در کمتر از یک هفته قابل بهره برداری توسط شرکت ها و تحویل به مشتریان است.

صالحیان افزود : در حال حاضر حدودیکهزار و ۶۶۰ گیگابایت از ظرفیت شاهراه اینترنت مازندران استفاده می شود که از این میزان حدود ۸۰۰ گیگابایت به عنوان ترانزیت به استان های خراسان جنوبی ، گلستان و گیلان ارسال شد و بقیه نیز توسط ۱۵ شرکت فراهم کننده (Service Provider) در سطح استان توزیع می شود و عملا باقی خط ها خالی و آماده توزیع بین شرکت‌ها است.

مشکل اینترنت باید در شرکت خدماتی بررسی شود

مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت مازندران گفت: در حال حاضر تنها مرجعی که باید پاسخگوی مشکلات احتمالی نوسان و قطعی اینترنت باشد ، شرکت های ارائه دهنده اینترنت به مشترکان اعم از خانگی و همراه هستند.

وی ارتقاء خدمات شرکت ها را نیز نیازمند صرف هزینه های سنگین و زمان طولانی دانست و افزود : برای تامین تجهیزات مورد نیاز جهت تامین افزایش مصرف اینترنت در دوران کرونا چندین سال زمان نیاز بود که در مازندران کمتر از ۶ ماه این تجهیزات توسط شرکت ها تامین شد.

صالحیان به امکان برخی نوسانات اینترنتی براساس مشکلات سیستمی شرکت ها و همچنین خرابی تجهیزاتی برخی اپراتورها اشاره کرد و گفت : این مشکلات نیز درون شرکتی است و معمولا در زمان کوتاهی برطرف می شود.

مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت مازندران همچنین از امکان بررسی دقیق میزان ترافیک و خدمات ارائه شده توسط خود کاربران خبر داد و گفت که مشترکان خودشان می توانند وضعیت ترافیک اینترنتشان رابه صورت مستمر بررسی کنند و در صورت وجود اشکال از شرکتی که اینترنت را به آنها ارائه می دهد ، پاسخ طلب کنند.

در حال حاضر نزدیک به ۲ میلیون کاربر تلفن همراه و حدود ۱۵۷ هزار مشترک خانگی مازندرانی از اینترنت پر سرعت استفاده می کنند. پوشش اینترنتی استان در مناطق شهری ۱۰۰ درصد و در مناطق روستایی نیز حدود ۷۵ درصد است که البته در روستاهای با شکبه دائمی این آمار بیش از ۹۰ درصد است.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

پوسته‌سازی در فضای مجازی

کارشناسان امنیتی و برنامه‌نویسان، پوسته‌سازی یا ایجاد یک نسخه کپی از پلتفرم اصلی را مخالف امنیت و…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست