وزیر ارتباطات: مشکل عدم توسعه اینترنت ثابت انحصارگری مخابرات است

داتیکا- محمد جواد آذری جهری صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه اینترنت اشیا با حضور در پنل ارتباطات هوشمند گفت: امروز شاهد دستاوردهای جوانان در حوزه اقتصاد دیجیتال و تاخیر دستگاه های دولتی در بحث اقتصاد دیجیتال هستیم. مقاومت دستگاه های دولتی در برابر فناوری نوین زیاد است ولی بخش خصوصی به سرعت اینترنت اشیا را در کشور توسعه می‌دهند.

وی ادامه داد: چند سال پیش همه شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت اشیا در حد ایده بودند ولی اکنون تبدیل به کسب و کار شده اند و بازاریابی می‌کنند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در تهران و مشهد بحث شهر هوشمند در حال پیشروی است، گفت: وزارت ارتباطات با شهرداری تهران، مشهد و کیش تفاهم نامه امضا کرده و پیگیر موضوع شهر هوشمند است.

در بحث اینترنت هوشمند برای کشاورزی تحریم ها مانع از توسعه بخشی پروژه شد. انحصارگری بخش سلامت اجازه ورود بخش خصوصی در پروژه سلامت را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: در همین راستا قرار است نهاد تنظیم مقررات سلامت دیجیتال تشکیل شود و بر پروژه‌های این حوزه نظارت کند. در بحث نیرو هم در حال پیشبرد اهداف و مذاکره با وزارت نیرو هستیم. اقتصاد دیجیتال فرصت های اشتغال زیادی در کشور ایجاد می‌کند.

آذری جهرمی اظهار کرد: مشکل عدم توسعه اینترنت ثابت در کشور انحصارگری شرکت مخابرات ایران است. نباید از ابتدا شبکه ثابت و همراه را از هم جدا می کرد. ظرفیت شبکه اپراتورها امروز بیشتر از مخابرات است. با وجود درآمدزایی بیشتر مخابرات ایران از شبکه wll همچنان خدمات مناسبی به کاربران ارائه نمی‌شود. وزارت ارتباطات سیاست‌های خود را به مخابرات ایران ابلاغ کرده است.

یکی از راه ها برای از بین بردن انحصار شرکت مخابرات تسهیل شرایط فعالیت برای بخش خصوصی است. در حال مذاکره با شهرداری تهران هستیم تا این نهاد اپراتور b to b را ایجاد و به کاربران خدمات رسانی کند.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست