پرونده خبری؛ مروری بر مهمترین عناوین ICT هفته

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هفته مطلع می شوید. مروری بر اخبار رسانه در هفته سوم آذر ماه را می‌خوانید:

فناوری اطلاعات:
فارس: جزئیات طرح آستانه مصرف منصفانه اینترنت
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: بر اساس طرح «آستانه مصرف منصفانه»، هنگامی که حجم اینترنت مشتری به پایان می رسد، ارتباط به طور کامل قطع نمی شود.
مهر: نشست «شبکه ملی اطلاعات؛ انتظارات و چشم‌اندازها» برگزار می شود
نشست «شبکه ملی اطلاعات؛ انتظارات و چشم‌اندازها» با حضور عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی و معاون وزیر ارتباطات برگزار می شود.
مهر: ۲۰ شرکت دانش‌بنیان ایران در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۰ شرکت می کنند
همزمان با برگزاری چهلمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک خاورمیانه موسوم به «GITEX» که از تاریخ ۱۶ تا ۲۰ آذرماه جاری در کشور امارات برگزار می‌شود، صندوق نوآوری و شکوفایی، از ۲۰ شرکت دانش‌بنیان‌ ایرانی جهت حضور در بخش «Future Stars» نمایشگاه جیتکس حمایت کرد.
ایرنا: تعداد مشترکان اینترنت از مرز ۸۶ میلیون نفر گذر کرد
آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حاکی از عبور تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند در کشور از مرز ۸۶ میلیون نفر است.
پیوست: «فیلیمو مدرسه» وارد بازار آموزش مجازی شد
«فیلیمو مدرسه» با رویکرد «تحول‌ و کیفی‌سازی کمک آموزشی» از امروز (۱۶آذر) به طور رسمی فعالیتش را در حوزه آموزش مجازی آغاز کرد. خدمات این سرویس جدید هلدینگ صبا ایده برای مناطق محروم رایگان است.
مهر: سهم ترافیک اینترنت پیام‌رسان‌های بومی افزایش یافت
معاون مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر اینکه پیام‌رسان‌های بومی سهم قابل توجهی از ترافیک پهنای باند اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: مشکلات قضایی پیام‌رسان‌های داخلی رسیدگی می‌شود.
مهر: توضیح جهرمی درمورد کندی شبکه «شاد»
وزیر ارتباطات در پاسخ به اعتراض به کندی اینترنت شبکه آموزش مجازی «شاد» گفت: پیگیر موضوع هستیم و با نصب سرورهای جدید و هاردهای پرسرعت، گفته شده که مشکل حل شده است.

فناوری ارتباطات:
ایستنا: ضریب نفوذ تلفن همراه کردستان به ۱۳۰ درصد رسید
مدیر مخابرات منطقه کردستان از ضریب نفوذ تلفن همراه به میزان ۱۳۰ درصد در استان کردستان خبر داد و گفت: تمام توان خود را در راستای افزایش کیفیت و کمیت دیتا ها بکار برده ایم.
ایسنا: مدت اعتبار پروانه‌های رگولاتوری تمدید شد
در پی مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، مهلت اعتبار پروانه، مجوز و گواهی‌نامه‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی تا ابتدای بهمن ماه تمدید شد.
پیوست: رگولاتوری ۹۳ درصد درآمدهای وزارت ارتباطات را تامین می‌کند
کل درآمدهای دولت از محل فعالیت‌های وزارت ارتباطات در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال جاری کمتر از ۹ درصد افزایش خواهد داشت که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نزدیک ۹۳ درصد این درآمدها را تامین می‌کند.
پیوست: مجید صدری عضو هیات مدیره مخابرات و همراه اول شد
سید مجید صدری، مدیرعامل سابق شرکت مخابرات ایران به عنوان نماینده سهام دولت در هیات مدیره این شرکت منصوب شد.
آی تی من: هوآوی به پیشتازی خود در تجهیزات مخابراتی ادامه می‌دهد
بر اساس آمارهای جدید ارائه‌شده از سوی مراکز مختلف هواوی موفق شده است جایگاه نخست تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی در سال‌های ۲۰۱۹ و سه فصل از سال ۲۰۲۰ میلادی را به خود اختصاص دهد.
مهر: دوره آموزشی «فناوری ۵G و کاربردهای آن در عمل» برگزار شد
سومین دوره بین المللی مشترک بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با آکادمی ارتباطات و فناوری اطلاعات چین (CAICT) به موضوع « فناوری ۵G و کاربردهای آن در عمل» اختصاص یافت.

اپراتورها:
دیجیاتو: جایزه ویژه همراه اول برای فعال‌سازی سیمکارت‌های خاموش
براساس این مصوبه سیمکارتی که سلب امتیاز شود، مجدداً در فرایند فروش قرار می‌گیرد و همان شماره ممکن است به متقاضی دیگری واگذار شود؛ اما اپراتور اول برای پیشگیری از بروز مشکل و تشویق مشترکان این اپراتور به فعال‌سازی سیمکارت‌هایشان، طرح تشویقی «روشن‌ کنید، جایزه بگیرید» را اجرا کرده است.
ایستنا: بخشدار لواسانات:مشکلات آنتن دهی همراه اول در بخش لواسانات مرتفع می شود
بخشدار لواسانات از ایجاد ۸ سایت انتن همراه اول در راستای پوشش سراسری بخش خبر داد.
ایستنا: جلسه کنترل پروژه ایرانسل در استان گیلان برگزار شد
فرزاد توکلی در جلسه کنترل پروژه اپراتور ایرانسل به پتانسیل مناسب و زیرساخت های ایجاد شده در حوزه USO در گیلان به عنوان فرصتی مغتنم برای استفاده مشترک اپراتورها از این زیرساخت ها اشاره کرد و گفت: این استان از پتانسیل مناسبی در حوزه USO برخوردار است.
روابط عمومی ایرانسل: هدایای دیجیتالی ایرانسل، ویژۀ روز دانشجو، اعلام شد
ایرانسل به مناسبت روز دانشجو، پیشنهادهای ویژۀ خدمات دیجیتالی خود را اعلام کرد. پیشنهادهای ویژۀ ایرانسل شامل بستۀ اینترنت مقرون‌به‌صرفه، بستۀ تخفیفی دانا پلاس، بسته‌های متنوع اپلیکیشن پیشواز، اپلیکیشن بازی‌های موبایلی بازیک و اینترنت هدیه روی اپلیکیشن ابرتو است.
ایسنا: راه اندازی سامانه «پارلمان مجازی ایران» با مشارکت همراه اول
سامانه یکپارچه‌سازی ارتباطات مردم با نمایندگان مجلس با همکاری و مشارکت همراه اول رونمایی شد.

موبایل و تبلت:
فارس: تولید دوربین گوشی با دقتی بیش از چشم انسان
سامسونگ در تلاش برای تولید یک دوربین عکاسی جدید برای نصب بر روی گوشی‌های هوشمند با دقت ۶۰۰ مگاپیکسل است. قدرتمندترین دوربین این شرکت تا به حال ۱۰۸ مگاپیکسلی بوده است.
دیجیاتو: لپ‌تاپ‌های جدید EliteBook و ZBook Firefly اچ‌پی با پشتیبانی از ۵G معرفی شدند
اچ‌پی به تازگی از چندین لپ‌تاپ جدید از خانواده الیت‌بوک و ZBook Firefly مجهز به پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل و پشتیبانی از شبکه ۵G رونمایی کرده است.
آی تی من: هدفون اپل «ایرپاد مکس» اپل با قابلیت حذف نویز رونمایی شد
بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، اپل رسما از جدیدترین محصول خود به نام ایرپاد مکس پرده برداشت. هدفونی که روی گوش قرار می‌گیرد و به قابلیت حذف نویز مجهز شده است. این محصول از طراحی بسیار پیشرفته‌ای بهره می‌برد و قرار است با قیمت ۵۴۹ دلار و از ۱۵ دسامبر یعنی کمتر از یک هفته دیگر به بازار عرضه شود.
دیجی کالا: سری گلکسی S21 به احتمال فراوان بدون شارژر درون جعبه راهی بازار می‌شوند
گوشی‌های گلکسی S21 به‌تازگی تأییدیه‌ی آژانس مخابراتی برزیل (ANATEL) را دریافت کردند که با توجه به آن، باید بگوییم این محصولات هنگام عرضه از شارژر درون جعبه بهره نمی‌برند.
دیجیاتو: اپل نمایشگرهای معیوب آیفون ‍‍‍۱۱ را به رایگان تعویض می‌کند
اپل اعلام کرده گوشی‌های آیفون ۱۱ که با مشکلات لمس نمایشگر دست و پنجه نرم می‌کنند، در برنامه تعویض رایگان صفحه نمایش این کمپانی قرار می‌گیرند و کاربران بدون پرداخت هزینه به پنل جدید دسترسی پیدا می‌کنند.

لبه دانش:
مهر: روبات‌ها بخشی از ارتش انگلیس می‌شوند
رئیس نیروهای مسلح انگلیس معتقد است تا دهه ۲۰۳۰ میلادی یک چهارم ارتش این کشور را روبات‌ها تشکیل خواهند داد.
زومیت: ایلان ماسک: اسپیس ایکس نخستین انسان را در سال ۲۰۲۴ به مریخ خواهد فرستاد
ایلان ماسک در تازه‌ترین گفتگوی خود با تأکید بر ارسال انسان به مریخ گفت نخستین مأموریت سرنشین‌دار اسپیس ایکس به سیاره‌ی سرخ ممکن است تا سال ۲۰۲۴ پرتاب شود.
مهر: کلاه هوشمند از تشنج مغزی بعد از جراحی جلوگیری می‌کند
محققان نوعی کلاه هوشمند تولید کرده‌اند که پوشاندن سر افراد با آن بعد از انجام عمل جراحی موجب می‌شود تا از وقوع تشنج مغزی جلوگیری شود.
فارس: آزمایش خودروی «تمام خودران» در خیابان‌های پکن
شرکت بایدو برای اولین بار از آزمایش خودروهای تمام خودران ساخت خود در خیابان‌های پکن خبر داده است. پیش از این شرکت آئوتوایکس نیز اقدام مشابهی را در شهر شنزن انجام داده بود.
دیجیاتو: چین می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ در نیمی از کشور خود باران و برف مصنوعی تولید کند
چین با قدرت پروژه کنترل آب و هوای خود را گسترش می‌دهد و می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵، در بیش از نیمی از این کشور باران و برف مصنوعی تولید کند.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست