پرونده خبری؛ مروری بر مهمترین عناوین ICT هفته

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هفته مطلع می شوید. مروری بر اخبار رسانه در هفته دوم فروردین ماه را می‌خوانید:

فناوری اطلاعات:
فارس: دادگاهی شدن فیس‌بوک در فرانسه به‌علت کم‌کاری در مقابله با اخبار دروغ
فیس‌بوک به علت کم کاری در زمینه مقابله با نفرت پراکنی و اخبار دروغ در فرانسه و بر اساس شکایت گروه گزارشگران بدون مرز در دادگاه حاضر خواهد شد.
باشگاه خبرنگاران: در شبکه ملی اطلاعات قصد قطع کردن اینترنت را نداریم
رئیس سازمان پدافند غیرعامل در برنامه بهارانه انتقاد وارد شده به خودش درباره قطعی اینترنت را رد کرد.
ایرنا: محمدجواد ‌آذری جهرمی: فیلترینگ منسوخ خواهد شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه‌های دولت در زمینه اینترنت‌رسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار و فراهم کردن بستر توسعه تجارت الکترونیک و ادامه دورکاری و حذف فیلترینگ در آینده خبر داد و گفت: توسعه تکنولوژی و بلاک‌چین واینترنت ماهواره‌ای و.. باعث منسوخ شدن فیلترینگ می‌شود.
اقتصاد نیوز: توسعه موتور جستجو، پیام‌رسان و ۵G در سند همکاری ایران و چین
در سند جامع همکاری‌های ۲۵ ساله بین ایران و چین، توسعه خدماتی همچون موتورهای جست‌وجوگر، پیام‌رسان‌ها، گوشی و لپ‌تاپ در دستور کار قرار می‌گیرد.

فناوری ارتباطات:
مهر: ۳۶ ماهواره اینترنتی «وان وب» به فضا رفتند
شرکت وان وب ۳۶ ماهواره اینترنتی به مدار زمین فرستاد. به این ترتیب تعداد ماهواره های اینترنتی این شرکت در مدار زمین به ۱۴۶ دستگاه رسید.
دیجیاتو: همکاری فیسبوک و گوگل برای اتصال آمریکای شمالی به جنوب شرق آسیا با کابل زیردریایی
فیسبوک از برنامه‌ریزی برای استقرار دو کابل زیردریایی با همکاری گوگل و شرکت‌های مخابراتی منطقه‌ای خبر داده که سنگاپور، اندونزی و آمریکای شمالی را به یکدیگر متصل می‌کنند. این کابل‌ها ظرفیت ارتباط اینترنتی میان این مناطق را افزایش می‌دهد.
ایسنا: تحویل ۴ ماهواره به سازمان فضایی ایران/پرتاب ماهواره‌بر ۲۲۰ کیلویی به ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری
بعد از تحویل‌ ماهواره‌های “پارس- ۱” ،”ناهید”، “طلوع” و “ظفر- ۲” به سازمان فضایی، این ماهواره‌ها در حال تکمیل فرآیندهای نهایی خود هستند و ماهواره “پارس-۱” نیز پس از تحویل به این سازمان در حال انجام هماهنگی‌ها و طی فرآیندهای لازم برای پرتاب است.

اپراتورها:
روابط عمومی ایرانسل: «جشن ملی پرچم» و کنسرت سالار عقیلی با حمایت ایرانسل برگزار می‌شود
آیین بزرگداشت روز جمهوری اسلامی ایران، با عنوان «جشن ملی پرچم» و کنسرت سالار عقیلی و ارکستر ملی ایران، با حمایت ایرانسل برگزار می‌شود. در این مراسم که به صورت اختصاصی از لنز ایرانسل پخش می‌شود، سالار عقیلی برای نخستین بار، دو قطعۀ «نوروز» و «پرچم» را اجرا خواهد کرد.
مهر: ۳گیگابایت اینترنت عیدی همراه اول به مناسبت نیمه شعبان
به مناسبت میلاد باسعادت حضرت قائم (عج) و جشن نیمه شعبان، همراه اول به کلیه مشترکان خود بسته ۳ گیگابایتی اینترنت داخلی هدیه می‌دهد.
روابط عمومی ایرانسل: رقابت نفس‌گیر در ماراتن پُر سکه «لنز» ادامه دارد
با گذشت یک هفته از نوروز ۱۴۰۰، رقابت نفس‌گیر کاربران «لنز»، تلویزیون تعاملی ایرانسل، در کمپین نوروزی این اپلیکیشن، همچنان ادامه دارد.
تسنیم: ثبت رکوردهای جدید توسط لوکوموتیو ایران دیجیتال؛ همراه اول برای حوزه محتوا آستین بالا زد
همراه اول که به زعم وزیر ارتباطات لوکوموتیو پرقدرت مسیر حرکتی ایران دیجیتال است، علاوه بر پرچم‌داری در تکنولوژی‌های جدید ارتباطی نظیر ۵G، به شکل مویرگی در حال تحول اکوسیستم دیجیتال است.
روابط عمومی ایرانسل: هدایای ایرانسل به مناسبت نیمه شعبان اعلام شد
به مناسبت فرارسیدن نیمۀ شعبان، ایرانسل از اختصاص هدایایی شامل بستۀ هدیۀ اینترنت و مکالمۀ رایگان برای تمام مشترکان دائمی و اعتباری خود خبر داده است.

موبایل و تبلت:
زومیت: می میکس فولد، اولین گوشی تاشدنی شیائومی، رونمایی شد
می میکس فولد نتیجه‌ی اولین تلاش شیائومی برای تولید گوشی تاشدنی است. این گوشی که صفحه‌نمایش باکیفیت و دوربین توانمند دارد، در بازار باید با نماینده‌های سامسونگ و هواوی رقابت کند.
فارس: شیوآمی اولین لنز گوشی مایع دنیا را تولید کرد
شرکت چینی شیوآمی که در زمینه تولید گوشی های هوشمند فعالیت می کند، از تولید اولین لنز گوشی مایع دنیا خبر داده است. این لنز بر روی گوشی به نام می میکس نصب می شود.
زومیت: می لپ تاپ پرو شیائومی در مد‌ل‌های ۱۴ و ۱۵ اینچ رونمایی شد
می لپ تاپ پرو، جدیدترین لپ تاپ شیائومی است که در دو مدل معرفی شده و از پردازنده‌ی نسل یازدهمی اینتل استفاده می‌کند. مدل ۱۵ اینچ به صفحه‌نمایش E4 OLED مجهز است.
دیجیاتو: شیائومی می ۱۱ اولترا با دوربین سه‌گانه حرفه‌ای و نمایشگر دوم معرفی شد
شیائومی امروز در مراسمی از جدیدترین اعضای خانواده می ۱۱ رونمایی کرد که قدرتمندترین آن‌ها، مدل اولترا است. شیائومی می ۱۱ اولترا به یک نمایشگر غول پیکر، دوربین و چیپست قدرتمند و نمایشگر دوم در کنار دوربین اصلی مجهز شده است.
زومیت: موتو G50 با دوربین سه‌گانه، نمایشگر ۹۰ هرتز ۷۲۰p و پشتیبانی از ۵G رونمایی شد
موتو G50 گوشی جدید و ۲۵۰ دلاری موتورولا با بدنه‌ی پلاستیکی و دوربین سه‌گانه‌ی بدون لنز فوق‌عریض و باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۱۵ وات رونمایی شد.

لبه دانش:
زومیت: اپل در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ بیشترین شرکت‌های هوش مصنوعی را تصاحب کرده است
اپل با پشت سَر گذاشتن شرکت‌هایی همچون فیسبوک، گوگل و مایکروسافت، بزرگ‌ترین خریدار شرکت‌های هوش مصنوعی در بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ بوده است.
فارس: تولید اولین ماهی رباتیک با قابلیت تنظیم هوشمند سرعت حرکت
محققان آلمانی برای اولین بار موفق به تولید یک ماهی رباتیک شده اند که می تواند سرعت حرکت خود را بر مبنای فشار آب و جریان های آبی تنظیم کند.
زومیت: ربات جدید بوستون داینامیکس برای کار در انبار معرفی شد
بوستون داینامیکس به‌تازگی رباتی رونمایی کرده که برای جابه‌جایی بسته در انبار طراحی شده است. ربات استرچ مانند انسان در یک ساعت حداکثر هشتصد بسته را می‌تواند جابه‌جا و در محیط‍‌های طراحی‌شده برای انسان حرکت کند.
دیجیاتو: آژانس فضایی اروپا آزمایش ربات برای بررسی غارهای ماه را آغاز کرد
آژانس فضایی اورپا آزمایش یک ربات ویژه را آغاز کرده که قرار است به جستجو در غارهای ماه مشغول شود.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست