اخبار عمومی

گزیده اخبار روز حوزه آی سی تی/ امکان برخورد دو ماهواره فضایی در آمریکا

داتیکا: پرونده خبری داتیکا مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را روزانه منتشر می‌کند.

 

  • کودکان و نوجوانان قربانیان رده اول خطرات ناشی از پرتوهای موبایل

ایسنا: بررسی‌ها نشان می‌دهد پرتوگیری ناشی از تلفن‌های همراه در نوجوانان و کودکان به دلیل نازک‌تر بودن پوست سر و جمجمه بیشتر است، ضمن آنکه بزرگترین مقدار پرتوگیری در آن سمتی از سر صورت می‌گیرد که تلفن همراه در آن سمت نگه داشته می‌شود.

  • ایموجی ها به پلاک خودرو اضافه می شوند

مهر: «ربکا وایت» نماینده دموکرات، لایحه ای را به مجلس نمایندگان ایالت ورمونت ارائه کرده  که به رانندگان اجازه می دهد یک تا ۶ ایموجی را به پلاک خودرویشان اضافه کنند. این علائم تصویری در کنار ترکیب حروف و اعداد تشکیل دهنده شماره پلاک خودرو قرار می گیرند.

  • اتحاد شرکت‌های چینی برای مبارزه با ویروس کرونا

دیجیاتو: شرکت های تکنولوژی چینی از جمله هواوی، اوپو، ویوو، نوبیا، ریلمی، TCL و میزو، به منظور مبارزه با ویروس کرونا در مجموع چندین میلیون دلار به شهر ووهان کمک کرده اند.

  • رفع نقص امنیتی خطرناک در پردازنده‌های اینتل

مهر: اینتل برای سومین بار در کمتر از یک سال اخیر از عرضه وصله امنیتی برای رفع برخی آسیب پذیری ها در برخی از پردازنده‌های خود خبر داده است.

  • امکان وقوع یک برخورد فضایی در روز چهارشنبه

ایسنا: بررسی ردیاب‌هایی که کار شناسایی زباله‌های فضایی را بر عهده دارند، نشان می دهد که ممکن است روز چهارشنبه، دو ماهواره در فضا و بر فراز شهر پیتسبرگ آمریکا با یکدیگر برخورد کنند.

  • آواست داده‌های کاربران را به شرکت‌های بزرگ می‌فروشد

دیجیاتو: بر اساس تحقیقاتی که وب سایت معروف PCMag انجام داده است، مشخص شده که آواست از طریق آنتی ویروس خود داده‌های کاربران را جمع‌آوری کرده و پس از دسته بندی، آن‌ها را به شرکت‌هایی چون مایکروسافت، گوگل، هوم دپو و حتی پپسی می‌فروشد.

  • تولید نمایشگر عمودی افقی برای حرفه‌ای ها

مهر: یک شرکت فنلاندی از تولید نمایشگری حرفه‌ای با دقت بالا خبر داده که هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی قابل استفاده است.

  • دومین سایت ایرانی هم توسط آمریکا تحریم شد

داتیکا: وب‌سایت فرارو از ساعاتی پیش به دلیل تحریم‌های بین‌المللی بدون اطلاع قبلی و ناگهان از دسترس کاربران خارج شد.

  • سونی بازی انحصاری ترسناک تولید می‌کند

باشگاه ‌خبرنگاران‌جوان: به تازگی یکی از سازندگان عناوین رایانه‌ای اعلام کرد که سونی در حال کار روی عنوانی انحصاری و ترسناک است.

  • یک کنسرسیوم خصوصی در مراحل پایانی دریافت پروانه اپراتور ماهواره مخابراتی

ایسنا: پس از تصویب و اعلام فراخوان پروانه اپراتور ماهواره مخابراتی و شکل‌گیری کنسرسیوم‌ها، خوشبختانه یک کنسرسیوم بخش خصوصی در این حوزه در حال طی کردن مراحل نهایی خود است.

  • اطلاعیه بانک مرکزی درباره آغاز حذف رمز ایستا

برترین‌ها: سرویس رمز ایستا (ثابت) از امروز در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، به صورت تدریجی قطع می‌شود و فقط «رمز دوم پویا» قابل استفاده است. خریدهای اینترنتی تا ۱۰۰ هزار تومان برای هر کارت در ۲۴ ساعت با رمز دوم ایستا انجام می‌شود.

  • علت رکود بازارهای جهانی موبایل چیست؟

ایسنا: علت رکود بازارهای جهانی موبایل، افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند، کاهش نرخ رشد اقتصاد جهانی و بحران‌های اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهان بوده است که در واقع موجب شده کاربران مدت زمان بیشتر و طولانی‌تری از گوشی های خود استفاده کنند و تمایل کمتری به خریداری زود به زود موبایل داشته باشند.

  • آیپد ۱۰ ساله شد؛ تولدش مبارک!

جی‌اس‌ام: ۲۷ ژانویه ۲۰۱۰، روزی بود که استیو جابز، مدیر عامل کمپانی اپل روی سن Yerba Buena Center رفت و اولین تبلت این شرکت با نام آیپد را رونمایی کرد.

  • معرفی پوکو X2 با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی تا هفته آینده

دیجیاتو: پوکو پس از جدایی از شیائومی و تبدیل شدن به یک برند مستقل، به زودی اولین گوشی خود به نام پوکو X2 را با ویژگی های قابل توجه رونمایی خواهد کرد.

  • بوت‌کمپ اینترنت اشیا استانی می‌شود

ایسنا: بوت کمپ استانی اینترنت اشیا از سوی اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان گلستان و مرکز تحقیقات اینترنت اشیا و با همکاری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، پارک علم و فناوری استان گلستان از اوایل اسفند ماه امسال به مدت یک هفته در این استان برگزار می‌شود.

  • چگونه اپل‌واچ خود را به وای‌فای متصل کنیم؟

انتخاب: برای استفاده کامل از بسیاری از ویژگی های اپل واچ، باید وای فای را روشن کنید. اپل واچ با استفاده از بلوتوث و وای‌فای با آیفون خود ارتباط برقرار می کند. همچنین می تواند برای اتصال به سیستم از یک شبکه سلولی استفاده کند.

  • صعود و سقوط رقبای اندروید در دهه‌ای که گذشت

زومیت: سیستم‌‌‌عامل‌های متعددی در دهه‌ی گذشته با هدف جایگزینی اندروید معرفی شدند که تقریبا تمامی آن‌ها در رسیدن به هدف شکست خوردند.

  • معرفی ۶ سرویس تاکسی اینترنتی برتر در ایران

باشگاه ‌خبرنگاران‌جوان: یکی از موارد بسیار برجسته‌ای که گوشی‌های هوشمند در اختیار کاربران قرار داده‌اند، نرم افزار‌های تاکسی‌های اینترنتی است. چند سالی است که در کشور ما نیز تاکسی‌های اینترنتی شروع به فعالیت کرده‌اند و توانسته‌اند در بین مردم از محبوبیت خوبی برخوردار شوند.

  • دولت بریتانیا هواوی را تحریم می‌کند یا نه؟

ایسنا: گزارش‌ها حاکیست که دولت بریتانیا قصد دارد در خصوص ادامه یا قطع همکاری با شرکت چینی هواوی برای توسعه شبکه ۵G در این کشور تصمیم‌گیری کند.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست