وقتی فناوری به کمک شهروند خبرنگاران می شتابد

داتیکا: هنوز دوربین های آنالوگ با فیلم های ۲۴ تایی و ۳۶ تایی که برای چاپ عکس محتاج تاریکخانه های عکاسی بود از یادها نرفته است. دوربین های معروف کداک که عکس گرفتن با آنها لذت خاصی داشت. کم کم با پیشرفت فن آوری و تکنولوژی، دوربین های دیجیتال به بازار عرضه شدند. دوربینهایی که فن آوری مگا پیکسل و لنزهای آنها روز به روز پیشرفته تر میشد و تاریکخانه های چاپ عکس کم کم جای خود را با پرینترهای حرفه ای و خودکار عکاسی عوض می کردند. در این زمان بود که گوشی های تلفن همراه هوشمند، رفته رفته در بازار وارد شدند و اینترنت همراه به همراه شبکه های اجتماعی از هر فردی خبرنگاری ساخت که صفحه عمومی اش در فضای مجازی رسانه اوست. در این زمان هر روز فن آوری عکاسی با گوشی های هوشمند پیشرفت می کند تا جایی که شهروند خبرنگاران امروز، دیگر نیازی به دوربین های عکاسی برای ثبت وقایع نیاز پیدا نمی کنند.

به گزارش داتیکا، تنها کافیست دکمه مربوط به دوربین را روی صفحات گوشی های هوشمند لمس کنند تا عکس های با کیفیت از وقایع روزمره و اتفاقات پیرامون با کیفیتی خوب ثبت شود. حالا اما این فن آوری هر روز پیشرفته تر می شود تا جایی که خبر رسیده، ماه آینده میلادی یک گوشی با دوربین ۱۹۲ مگاپیکسلی معرفی خواهد شد.

یکی از افشاگران دنیای فناوری با نام کاربری «Digital Chat Station»  در شبکه اجتماعی  Weibo گزارش کرده که یک گوشی با سنسور ۱۹۲ مگاپیکسلی در راه است. او وعده می دهد که ماه آینده اطلاعات بیشتری از این گوشی فاش خواهد شد. این افشاگر اشاره می کند که گوشی مورد بحث به چیپست میان رده اسنپدراگون ۷۶۵ مجهز خواهد شد، بنابراین پرچمدار نیست و احتمالاً قیمت معقولی خواهد داشت.

لازم به ذکر است که چیپست اسنپدراگون ۷۶۵ با وجود پشتیبانی از سنسور ۱۹۲ مگاپیکسلی، فقط از قابلیت عکسبرداری معمولی پشتیبانی می کند؛ این یعنی خبری از HDR و پردازش مولتی فریم در این رزولوشن نخواهد بود.این اتفاق کاملا ممکن است به واقعیت نزدیک شود چرا که پیش از این، شرکت هایی مانند ال جی گوشی های مجهز به دوربین ۴۸، ۶۴ و حتی ۱۰۸ مگاپیکسلی را روانه بازارکرده بودند.

اما این گوشی مرموز را کدام برند ساخته است؟ گزارش جدیدی که این هفته منتشر شده نشان می دهد ال جی ماه آینده احتمالاً از گوشی جدید با چیپست سری ۷۰۰ اسنپدراگون و پشتیبانی از اینترنت ۵G رونمایی خواهد کرد.

البته شیائومی هم سابقه ساخت گوشی های میان رده با قابلیت های پرچمدار را در کارنامه دارد. این سازنده مدتی قبل ردمی K30 پرو را با دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، رم ۶ گیگابایتی و قیمت ۴۲۵ دلاری معرفی کرد. گوشی می CC9 پرو نیز با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی اواسط آبان ماه سال قبل معرفی شد.

کوالکام اواسط آذر ماه تأیید کرد که چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی پشتیبانی می کند و به تازگی به سایت Android Authority گفته که در همکاری با شرکای خود به دنبال ساخت حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی است.

حالا باید منتظر ماند و دید این شرکت مرموز که چنین گوشی ای را طراحی کرده، کیست؟ گوشیی که می تواند حتی عکاسان حرفه ای را از دوربین عکاسی به نوعی بی نیاز کند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار،راهبرد،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست