آغاز به کار تاکسی های هوشمند بدون راننده در چین

طی سال های اخیر فناوری خودروهای بدون راننده و هوشمند با پیشرفت های زیادی مواجه شده و در جدیدترین تحولات این حوزه، کشور چین نخستین مجوز استفاده عمومی از این خودروها را به عنوان بخشی از حمل و نقل عمومی صادر کرد.

به گزارش داتیکا به نقل از سیناپرس، به تازگی شهر یانگ کوان در استان شانشی در شمال چین مجوزی را برای بهره برداری تجاری خدمات خودروهای هوشمند بدون راننده را صادر کرد. این خودروها با تکیه بر سامانه بایدو که مجموعه فعال در زمینه فناوری های دیجیتال متعلق به چین است، عمل می کنند. به گزارش سیناپرس، گفتنی است این اولین مجوز در نوع خود محسوب می شود که در چین صادر شده است.

نی یورن، مدیر کل راه حل های گروه کسب و کار رانندگی هوشمند بایدو در این رابطه گفت: صدور مجوز تاکسی های بدون راننده بدان معناست که در خودروهای خودران Baidu که در مناطق تعیین شده شهر کار می کنند، دیگر نیازی به یک ناظر ایمنی در صندلی راننده نیست.

وی در این رابطه تاکید کرد:سامانه هوشمندی در این تاکسی ها تعبیه شده است که امکان جمع آوری کرایه را فراهم می کند.
بایدو تحقیق و توسعه رانندگی خودران خود را در سال ۲۰۱۳ راه اندازی کردبه گزارش سیناپرس،این شرکت تاکنون آزمایش های جاده ای را در نزدیک به ۳۰ شهر مختلف چین انجام داده است.

در خاتمه گفتنی است که در روز جمعه، یک پایگاه آزمایشی برای رانندگی خودکار و سیستم‌های زیرساختی مرتبط بایدو، در یانگ کوان در قالب پنجمین پارک آپولو، افتتاح شد.

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل