تکرار سناریوی جهت گیری نهادها در انتخابات/ همراه اول ساز جناحی بودن را کوک کرد

داتیکا- ثبت نام برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ آغاز شده و حالا فضای مجازی با وجود اینستاگرام، واتس اپ، توییتر و کلاب هاوس می رود تا تنور انتخابات را داغ تر کند. با این حال کرونا باعث شده انتخابات پیش رو شور و حال همیشگی را نداشته باشد.

در این میان به نظر می رسد نهادهای دولتی و نیمه دولتی وابسته به فناوری ارتباطات نیز قصد دارند زود هنگام وارد عرصه رقابت انتخاباتی شوند تا شاید کمی شور و حال بیشتری میان مردم بازگردد اما نکته ای که در این بین ضروری به نظر می رسد این است که این نهاد ها با توجه به در دست واشتن ابزار ارتباطی مناسب، نباید از طیف خاصی طرفداری کنند و اصلا سوال اصلی اینجاست که چنین نهادهایی باید وارد کارزار انتخاباتی شوند یا خیر؟

نمونه ای از این اتفاق، پیامک اخیر همراه اول است که در آن از مردم خواسته میان ۶ گزینش خود، یکی را برای انتخابات ریاست جمهوری دعوت کنند‌.

گزینه ها اما به شرح زیر است:
۱.رئیسی
۲.جهانگیری
۳.قالیباف
۴.لاریجانی
۵.رضآیی
۶.عارف

فارغ از نام هایی که همراه اول در پیامک سیاسی روز اخیر به دنبال تحمیل به افکار عمومی بود، سوال اصلی اینجاست که آیا اصلا این افراد قصد حضور در انتخابات دارند یا خیر؟ مخصوصا در روزهایی که هیچ کدام از دو جناح سیاسی هنوز کاندیدای اصلی خود را معرفی نکرده اند و ۲ نام موجود در پیامک همراه اول، رئیس دو قوه و از چهره های مهم طیف اصولگرایان هستند.

از سوی دیگر نتیجه این نظر سنجی زیر پوستی، به انتشار عموم نمی رسد و به نظر می رسد اهداف خاصی پشت آن پنهان است و به نوعی سنجش محبوبیت زیر پوستی است که هنوز تبلیغات رسمی ریاست جمهوری شروع نشده ، نوعی تخلف انتخاباتی است و انتقادهای فراوانی را به همراه داشته است.

این کار مانند این است که بعد از انتخابات ، از مردم سوال شود به چه کسی رای داده اند!!! به نظر می رسد اگر از همین اول راه اپراتورهایی که وابسته به پول ملت هستند، کنترل نشوند به زودی شاهد پیامک های جناحی مشابه در بستر پیامک خواهیم بود. اتفاقی که نه تنها خوشایند نیست بلکه بی اعتمادی مردم به اپراتورها را به همراه خواهد داشت. باید منتظر ماند و دید برخورد مسئولین با این نوع رفتارها در آینده نزدیک چگونه خواهد بود.

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار،اخبار عمومی،پژوهش ارتباطی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل