آموزش ساخت اکانت PayPal ؛ آیا می‌توان در ایران حساب پی پل داشت؟

پی پال یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های پرداخت آنلاین است و مزایای قابل توجهی ارائه می‌دهد. چگونه می‌توانیم حساب پی پال بسازیم؟

به گزارش داتیکا به نقل از زومیت، پی پال (یا با تلفظ درست‌تر، پی پل) یکی از سرشناس‌ترین سرویس‌های پرداخت پول بر بستر اینترنت است. این سرویس در بیش از ۲۰۰ کشور دنیا بالای ۳۶۰ میلیون کاربر فعال دارد و در هر فصل چند میلیارد معامله ازطریق پی پال انجام می‌گیرد.

PayPal از سال ۱۹۹۸ تاکنون روش‌های متعددی به مشتریانش ارائه داده است تا محصول بخرند و به‌صورت آنلاین پول ارسال یا دریافت کنند. پی پال به شما امکان می‌دهد ازطریق حسابی بانکی و بدون نیاز به کارت اعتباری خرید کنید. این سرویس اطلاعات مالی شما را از دید فروشندگان مخفی نگه می‌دارد. پی پال ارسال پول را بسیار ساده و در اکثر سناریوها، رایگان کرده است.

چند دهه پس از بنیان‌گذاری پی پال، این سرویس همچنان انتخاب اول بسیاری از مردم برای خرید آنلاین و انتقال پول است.

حساب پی پال چیست؟
پی پال سیستمی مالی است که باعث می‌شود پرداخت آنلاین، ارسال و دریافت پول ساده و ایمن شود. وقتی حساب بانکی یا کارت اعتباری خود را به حساب پی پال متصل می‌کنید، می‌توانید در فروشگاه‌هایی که از پی پال پشتیبانی می‌کنند خرید انجام دهید.

پی پل در نقش واسط بین بانک شما و فروشنده ظاهر می‌شود تا اطلاعات مالی در فضایی امن باقی بماند و توسط فروشندگان قابل دسترس نباشد. همچنین می‌توانید از پی پال برای ارسال ایمن پول برای بقیه یا دریافت پول از آن‌ها استفاده کنید.

پی پل سرویسی ویژه به نام PayPal Credit دارد که مثل یک کارت اعتباری مجازی عمل می‌کند. البته این کارت اعتباری صرفاً در وب‌سایت‌هایی کاربرد دارد که به‌صورت رسمی از پی پل پشتیبانی می‌کنند.

چرا از پی پال استفاده کنیم؟
وقتی از کارت اعتباری خود برای پرداخت آنلاین استفاده می‌کنید، ممکن است فروشنده‌ها به اطلاعات مالی شما دسترسی پیدا کنند. پی پال در نقش لایه‌ای امنیتی عمل می‌کند تا مطمئن شوید که فروشنده به هیچ بخشی از اطلاعات مالی شما دسترسی ندارد. پی پال یک‌سری قابلیت‌های ویژه برای امن‌نگه‌داشتن حساب‌ها نیز دارد که از بین آن‌ها می‌توانیم به رمزنگاری سرتاسری داده‌ها و احراز هویت دو عاملی اشاره کنیم.

یکی از دلایل دیگر برای استفاده از پی پال، راحت بودن کار با این سرویس است. پی پال پس از ویزا، مسترکارت، امریکن اکسپرس و دیسکاور، پنجمین سرویس پرداخت محبوب به‌حساب می‌آید. به‌لطف پی پال می‌توانید بدون وارد کردن شماره‌ی کارت بانکی خود، خرید انجام دهید. تنها چیزی که باید به خاطر بسپارید، اطلاعات لاگین در حساب پی پال است.

ساخت پی پال ازطریق سایت
ساخت حساب پی پال رایگان است و خریدهای آنلاین و اکثر معاملات شخصی نیز شامل کارمزد نمی‌شود. البته پی پال برای انواع خاصی از معاملات کارمزد دریافت می‌کند. به شرط این‌که نیازی به تبدیل ارز وجود نداشته باشد، خرید آنلاین ازطریق پی پال رایگان است. در غیر این صورت پی پال سه تا چهار درصد کارمزد اعمال می‌کند.

توجه داشته باشید که ساخت حساب پی پال برای ایرانیان ممکن نیست، بنابراین به‌منظور استفاده از این سرویس باید از ابزارهای تغییر IP استفاده کنید. در صورتی که پی پال متوجه حضور شما در ایران شود، حساب‌تان را مسدود می‌کند. توصیه می‌کنیم همیشه با IP ثابت وارد حساب پی پال شوید تا جلوی مسدود شدن آن را بگیرید.

پیش از باز کردن حساب پی پال، باید با انواع حساب‌هایی که این سرویس محبوب ارائه می‌دهد آشنا شوید. پی پال به‌طور کلی دو نوع سرویس دردسترس کاربرانش قرار می‌دهد: سرویس شخصی و سرویس تجاری.

حساب شخصی پی پال همان‌طورکه از نامش پیدا است، برای افراد عادی کاربرد دارد. برای خرید آنلاین و ارسال و دریافت پول صرفاً به حساب شخصی نیاز پیدا خواهید کرد. حساب شخصی پی پال به شما امکان می‌دهد تاریخچه‌ی خرید را ببینید و حساب بانکی یا کارت اعتباری را به پی پالِ خود متصل کنید.

پی پال سرویسی تجاری نیز دارد. سرویس تجاری پی پال به کسب‌و‌کارها امکان می‌دهد پشتیبانی از پرداخت‌های مبتنی‌بر پی پال را به سرویس‌های خود اضافه کنند. حساب تجاری پی پال همچنین امکان دریافت فاکتور خرید را فراهم می‌کند.

پی پال افزون‌بر این دو، یک نوع حساب دیگر تحت عنوان پریمیر دارد که مخصوص افراد حقیقی است. این حساب به درد کسانی می‌خورد که گردش مالی بالایی دارند.

آموزش ساخت پی پال
به منظور ساخت حساب پی پال می‌توانید ازطریق سایت یا اپلیکیشن‌های موبایلی اقدام کنید. ساخت اکانت پی پال در چند مرحله قابل انجام است.

۱) وارد سایت paypal.com شوید یا اپلیکیشن پی پال را ازطریق گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید.

۲) روی گزینه‌ی آبی‌رنگ Sign Up for Free یا Sign Up کلیک کنید.

۳) روی گزینه‌ی Personal Account کلیک کنید.

۴) در ادامه باید اطلاعاتی مانند نام و ایمیل و رمز عبور و آدرس و شماره‌تلفن را وارد کنید. متأسفانه شماره‌ها و آدرس‌های ایرانی در پی پال کاربردی ندارند و برای ساخت حساب پی پال باید شماره‌ای خارجی داشته باشید. لینک فعال‌سازی ممکن است به ایمیل یا شماره‌ی شما ارسال شود.

۵) پس از تکمیل حساب کاربری پی پال باید حساب بانکی خود را به آن لینک کنید. امکان لینک کردن حساب‌های بانکی ایرانی به پی پال وجود ندارد.

ساخت پی پال بدون شماره
در مراحل ساخت حساب پی پال حتماً باید شماره‌ی خود را وارد کنید. تا زمانی که شماره وارد نشود، امکان ورود به مراحل بعد وجود ندارد. از آن‌جایی که پی پال از شماره‌های ایرانی پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید سراغ استفاده از شماره‌های مجازی بروید. راهکار دیگر، استفاده از وب‌سایت‌هایی مثل Temp Number است که شماره‌ی موقتی رایگان ارائه می‌دهند، اما ما استفاده از این وب‌سایت‌ها را به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌کنیم.

وریفای اکانت پی پال
وریفای کردن حساب پی پال، اعتبار آن حساب را بیشتر می‌کند و امنیت را نیز بالا می‌برد. وریفای کردن پی پال باعث حذف محدودیت برداشت ماهانه‌ی ۵۰۰ دلاری خواهد شد. به‌منظور وریفای کردن حساب پی پال باید حساب بانکی خود را به این سرویس متصل کنید.

پی پال دو سپرده‌ی کوچک به حساب بانکی شما ارسال می‌کند که باید آن‌ها را در وب‌سایت پی پال وارد کنید. سپس از سوی بخش احراز هویت پی پال با موبایل شما تماس گرفته می‌شود تا فرایند صحت‌سنجی اطلاعات انجام بگیرد.

متأسفانه وریفای کردن حساب پی پال برای ایرانی‌ها ممکن نیست. اگر در خارج از کشور دوست یا آشنایی دارید، حتماً از او استفاده کنید. در غیر این صورت می‌توانید سراغ وب‌سایت‌های ویژه‌ای بروید که وریفای پی پال را در ازای مبلغی مشخص انجام می‌دهند.

وریفای پی پال ازطریق بخش Summary و سپس Link Your Bank در وب‌سایت رسمی این سرویس قابل انجام است.

لیمیت شدن پی پال
اگر برای دریافت و ارسال پول همواره از پی پال استفاده می‌کنید، لیمیت شدن حساب پی پال خبر بسیار بدی برای شما است. وقتی پی پال شما لیمیت شود، به‌طور موقتی ارسال، دریافت یا برداشت پول غیرممکن خواهد شد. پی پال ممکن است حساب‌هایی را که فعالیت غیرمعمول دارند لیمیت کند.

اگر پی پال حس کند فردی به غیر از شما وارد حساب شده، موقتاً آن را لیمیت می‌کند تا جلوی کلاه‌برداری را بگیرد. پی پال برای تشخیص این موضوع، معیارهای مختلفی را در نظر می‌گیرد. مثلاً اگر به‌یک‌باره حساب شما مبلغی خارج از محدوده‌ی همیشگی ارسال کند یا در زمانی غیر از زمان فعالیت روزانه فرایند معامله را انجام دهد، پی پال به هک شدن حساب مشکوک می‌شود.

یکی دیگر از دلایل لیمیت شدن پی پال، عدم تطابق حساب شما با قوانین رگولاتوری است. مثلاً اگر ازطریق حساب پی پال محصولات ممنوعه را به فروش برسانید، احتمال دارد حساب شما لیمیت شود.

گاهی اوقات پی پال پس از لیمیت کردن حساب، ایمیلی برای کاربر ارسال و این موضوع را به او اطلاع‌رسانی می‌کند. در ایمیل ارسال‌شده توسط پی پال راهکارهایی ارائه می‌شود تا کاربر برای خارج کردن حساب از حالت لیمیت اقدام کند.

پی پال می‌گوید زمان برداشته شدن لیمیت حساب بسته به شرایط مختلف، متفاوت است. سریع‌ترین راه برای دسترسی به حساب، ارسال اطلاعاتی مثل کپی پاسپورت، گواهینامه یا کارت ملی است که پی پال ازطریق ایمیل خواستار مشاهده‌ی آن‌ها شده. پس از ارسال مدارک، پی پال تا نهایتا ۷۲ ساعت بعد با شما ارتباط برقرار می‌کند.

به‌منظور رفع لیمیت پی پال باید وارد حساب خود شوید و به ترتیب به بخش‌های Notifications و Begin a Limitation Review و Resolve بروید.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،کسب و کار

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل