آیا اینترنت کل کشور به خاطر کنکور ۱۴۰۱ قطع می‌شود؟

در روزهای اخیر حرف و حدیث‌های زیادی در رابطه با قطع اینترنت کل کشور به خاطر برگزاری کنکور ۱۴۰۱ مطرح شده بود. این بحث‌ها با اظهار نظر رئیس سازمان سنجش در رابطه با قطع کلی اینترنت در زمان برگزاری کنکور آغاز شد که واکنش‌های زیادی را در پی داشت. پس از آن برخی مسئولان عنوان کردند که قطعی اینترنت فقط مربوط به اینترنت همراه، آن هم به‌صورت نقطه‌ای در حوزه‌های برگزاری کنکور خواهد بود.

به گزارش داتیکا به نقل از گجت نیوز، روز گذشته در حاشیه‌ی جلسه هیات دولت، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت وزارت علوم بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور، درخواستی را برای قطع سراسری اینترنت مطرح کرده بود که ما اعلام کردیم با قطع سراسری اینترنت مخالفیم و در نهایت با این موضوع موافقت نشد. بر این اساس از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ پنجشنبه در محدوده‌های حوزه‌های برگزاری کنکور شاهد قطع نقطه‌ای اینترنت خواهیم بود که آن هم با اطلاع قبلی انجام می‌شود. همچنین فقط قرار است اینترنت همراه قطع شود و اینترنت ثابت به‌هیچ‌وجه قطع نخواهد شد.

اما در روز چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱، پیامک اطلاع‌رسانی قطع اینترنت برای بسیاری از مشترکان اپراتورهای تلفن همراه ارسال شده است. متن این پیامک به شرح زیر است:

با سلام، به‌اطلاع می‌رساند به منظور جلوگیری از سوءاستفاده و تقلب برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب و با ابلاغ شورای امنیت کشور، اینترنت حوزه برگزاری آزمون سراسری منطقه سکونت شما در صبح روز پنجشنبه و جمعه این هفته قطع خواهد شد. از این که ما را در برگزاری هرچه بهتر این آزمون یاری می‌کنید سپاسگزاریم.

نکته جالب اینجاست که این پیامک برای تعداد زیادی از مشترکان ارسال شده، در حالی که خیلی از این مشترکان در منطقه‌ای زندگی می‌کنند که اصلا قرار نیست آزمون سراسری کنکور در آنجا برگزار شود. کنکور سراسری ۱۴۰۱ در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه در ۵۸۵ حوزه ۴۱۷ شهرستان سراسر کشور برگزار می‌شود. در تهران نیز آزمون سراسری در ۲۵ حوزه برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل