اتصال بیش از ۱۵۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات

حضور معاون اول رییس جمهور در وزارت ارتباطات با اتصال بیش از ۱۵۰۰روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات مصادف شد.

به گزارش داتیکا به نقل از ایرنا، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری صبح امروز (یکشنبه) به دعوت محمد جواد آذری جهرمی به وزارت ارتباطات آمد تا در جلسه‌ای که باحضور فعالان این حوزه به شکل مجازی برگزار شد شرکت کند.

در این جلسه پوشش شبکه ملی اطلاعات برای ۱۵۷۸ روستا و همچنین اتصال ۶۳۲ روستا به شبکه تلفن همراه نیز رونمایی شد.

بر این اساس، امروز ۱۵۷۸ روستا توسط ۴۳۳ سایت تلفن همراه و سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیاردی توسط دولت به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که ازبین آن می توان به ۳۶ روستا آذربایجان شرقی، ۳۰ روستا اردبیل، ۴۷ روستا استان البرز ، ۲ روستا تهران، ۳۷ روستا چهار محال و بختیاری،۱۴ روستا خراسان جنوبی، ۲۶ روستا خراسان رضوری، ۱۴۶ روستا لرستان، ۲ روستا سمنان، ۶۰۸ روستا سیستان وبلوچستان، ۴۵ روستا قم، ۱۱ استان کرمان، ۸۹ کرمانشاه، ۱۷۵ روستا لرستان، ۸ روستا مازندران، ۱۳ روستا استان مرکزی اشاره کرد.

دسترسی این تعداد روستا به شبکه ملی اطلاعات و پوشش تلفن همراه به همت اپراتور همراه اول فراهم شده است.

بر اساس این گزارش، تعداد کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور ۳۹ هزار و ۴۶۵ روستا است که از این تعداد تاکنون ۳۵ هزار و ۱۲۳ روستا (۸۹ درصد) به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و تا پایان سال جاری نیز تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به این شبکه متصل می شوند.

همچنین، ۳۶ هزار و ۷۰۲ روستا (۹۳ درصد) نیز تاکنون تحت پوشش تلفن همراه قرار گرفته‌اند که تا پایان سال جاری ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند.

در ادامه این مراسم آنگونه وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرام خود نوشته،‌ معاون اول رئیس جمهوری از اولین میز تلگراف ایران که پیام تلگرافی هیتلر به رضا شاه را مخابره کرده بود و همچنین اولین فرستنده رادیویی ایران بازدید کرد.

آذری جهرمی در ادامه در پاسخ به سوال جهانگیری درباره علت قرار گرفتن ساختمان رادیو در آن منطقه،‌نوشته که به لحاظ تاریخیژ،‌رادیو از روز تاسیس زیر نظر وزارت پست و تلگراف بوده و بعدها از این وزارت خانه جدا شده است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل